Nova objava v Nature Astronomy: vrtiljak štirih zvezd

Date of publication: 12. 5. 2022
General news
Danes objavljeni članek v reviji Nature Astronomy (Merle et al.), katerega soavtorja sta tudi Tomaž Zwitter in Gregor Traven z UL FMF, obravnava fizikalno zgradbo in razvoj nedavno odkritega četvornega sistema zelo mladih zvezd, katerega zvezde so na zelo majhnih medsebojnih razdaljah. Avtorji pokažejo, da bodo medsebojne interakcije zelo verjetno vodile v zlivanje zvezd in s tem nastanek supernove tipa Ia.
Nova objava v Nature Astronomy: vrtiljak štirih zvezd
Tirnice para dvojnih zvezd v četvornem sistemu HD 74438. Dvojni zvezdi v enem in drugem paru imata periodi 4 in 21 dni, medtem ko se oba para obkrožita v 6 letih. Nekoč v prihodnosti se zvezde v tem sistemu lahko združijo in povzročijo eksplozijo supernove (ilustrirano spodaj desno).

Dvojne zvezde so v naravi relativno pogoste, dvakratnih dvojnih zvezd, to je četvorčkov, pa poznamo le malo. Danes objavljeni članek v reviji Nature Astronomy (Merle et al.), katerega soavtorja sta tudi Tomaž Zwitter in Gregor Traven z UL FMF, obravnava fizikalno zgradbo in razvoj nedavno odkritega takega četvornega sistema zelo mladih zvezd, katerega zvezde so na zelo majhnih medsebojnih razdaljah. Avtorji pokažejo, da bodo medsebojne interakcije zelo verjetno vodile v zlivanje zvezd in s tem nastanek supernove tipa Ia. Take supernove so primarni standardni svetilniki za merjenje razdalj v vesolju. V članku avtorji opozorijo, da lahko nastanejo tudi kot posledica medsebojnih interakcij med zvezdami v četvornih zvezdah.

Bolj poglobljeno lahko o članku preberete na spletni strani Astronomske skupine: https://astro.fmf.uni-lj.si/?p=983