Preskoči na glavno vsebino

Proseminar A/B

2024/2025
Program:
Univerzitetni študijski program 1. stopnje Fizika
Smer:
Astronomska smer
Letnik:
1 letnik
Semester:
prvi in drugi
Vrsta:
obvezni
ECTS:
3
Jezik:
slovenski
Nosilec predmeta:
Ure na teden – 1. semester:
Predavanja
1
Seminar
1
Vaje
0
Laboratorij
0
Ure na teden – 2. semester:
Predavanja
0
Seminar
1
Vaje
0
Laboratorij
0
Vsebina

Uporaba infinitezimalnega, vektorskega računa pri reševanju zahtevnejših problemov iz poglavij, ki jih obravnava predmet Klasična Fizika. Zahtevnejše metode reševanja problemov in interpretacije rešitev.
Risanje grafov, obravnava limitnih primerov in zapis diferencialnih enačb pri reševanju problemov iz poglavij, ki jih obravnava predmet Klasična Fizika.

Temeljni literatura in viri

J. Strnad, Fizika I, Fizika II. DZS.
D. Halliday, R. Resnick and J. Walker, Fundamentals of Physics. John Wiley & Sons.
H.D. Young, R.A. Freedman, Sears and Zemansky's University Physics. Addison-Wesley.
J. Seliger, Zapiski predavanj iz Fizike I: Mehanika, Toplota. in Zapiski predavanj iz Fizike II . Dosegljivo na spletnem naslovu: http://www.fmf.uni-lj.si/~seliger.

S. Prelovšek Komelj, Proseminar A, zapiski za zimski semester in skripta za letni semester, oboje dostopno na https://predmeti.fmf.uni-lj.si/proseminarA

Cilji in kompetence

Razviti sposobnost prevedbe fizikalnega problema v matematično obliko. Seznaniti se z načini reševanja in interpretacijo rezultatov in ob tem utrditi/nadgraditi razumevanje fizikalnih konceptov. Spoznati postopke in metode ocenjevanja ter poenostavljanja fizikalnih problemov.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje: Razumevanje matematičnih postopkov pri reševanju fizikalnih problemov, utrjevanje in nadgrajevanje razumevanja fizikalnih konceptov.
Uporaba: Uporaba matematičnih postopkov, prikazov, metod ocenjevanja in poenostavljanja pri reševanju konkretnih fizikalnih problemov iz poglavij, ki jih obravnava predmet Klasična Fizika.
Refleksija: Sposobnost kritičnega ovrednotenja in analize konkretnih praktičnih problemov.
Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en predmet: Spretnost uporabe domače in tuje literature ter interneta pri reševanju konkretnih problemov. Sposobnost predstavitve in interpretacije rezultatov.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, seminar, individualne naloge.

Načini ocenjevanja

Ocenjevanje samostojnega reševanje problemov in predstavitve rezultatov.
Ocene: opravil (pozitivno), ni opravil (negativno).

Reference nosilca
  1. GANIN, Alexey Yu., JEGLIČ, Peter, ARČON, Denis, POTOČNIK, Anton, et al.
    Polymorphism control of superconductivity and magnetism in Cs[sub]3C[sub]
    (60) close to the Mott transition. Nature (Lond.), 2010, vol. 466, 221.
  2. TAKABAYASHI, Yasuhiro, JEGLIČ, Peter, ARČON, Denis et al. The disorderfree
    non-BCS superconductor Cs[sub]3Csub emerges from an
    antiferromagnetic insulator parent state. Science (Wash. D.C.), 2009, vol. 323,
    no. 5921, 1585.
  3. MIHAILOVIĆ, Dragan, ARČON, Denis, VENTURINI, Peter, BLINC, Robert,
    OMERZU, Aleš, CEVC, Pavel. Orientational and magnetic ordering buckyballs in
    TDAE-C60. Science (Wash. D.C.), 1995, 268, 400.
  4. LAPPAS, A., PRASSIDES, K., VAVEKIS, K., ARČON, Denis, BLINC, Robert,
    CEVC, Pavel, AMATO, A., FEYERHERM, R., GYGAX, F. N., SCHENCK, A.
    Spontaneous magnetic ordering in the fullerene charge-transfer salt
    (TDAE)C60. Science (Wash. D.C.), 1995, vol. 267, 1799.
  5. PREGELJ, Matej, ZAHARKO, Oksana, ZORKO, Andrej, KUTNJAK, Zdravko,
    JEGLIČ, Peter, BROWN, P. J., JAGODIČ, Marko, JAGLIČIĆ, Zvonko, BERGER,
    Helmuth, ARČON, Denis. Spin amplitude modulation driven magnetoelectric
    coupling in the new multiferroic FeTe[sub]2O[sub]5Br. Phys. rev. lett., 2009,
    vol. 103, no. 14, p. 147202.