Preskoči na glavno vsebino

Projektno delo II

2025/2026
Program:
Univerzitetni študijski program 1. stopnje Fizika
Smer:
Meteorologija
Letnik:
2 letnik
Semester:
prvi
Vrsta:
izbirni
ECTS:
3
Jezik:
slovenski
Nosilec predmeta:
Izvajalec (kontaktna oseba):
Ure na teden – 1. semester:
Predavanja
0.27
Seminar
0
Vaje
3
Laboratorij
0
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Vpis v letnik.
Opravljen izpit iz fizike v prvem letniku študija.

Vsebina

Reševanje praktične naloge odprtega tipa. Delo na projektu zahteva znanje fizike prvega letnika. Delo vključuje tudi samostojno načrtovanje, izvedbo in analizo poskusov ter izdelavo končnega poročila v obliki spletne strani. Celotno delo poteka v skupinah po 5 študentov.

Temeljni literatura in viri

Revije/journals
Physics Education (http://www.iop.org/EJ/S/0/30619/journal/0031-9120).
European Journal of Physics (http://www.iop.org/EJ/search/0143-0807/1).
American Journal of Physics (http://scitation.aip.org/ajp/).
The Physics Teacher (http://scitation.aip.org/tpt/).
Dodatna priporočena literatura (osnovni napotki za izvajanje računalniških meritev)
PLANINŠIČ, Gorazd. Didaktika fizike : aktivno učenje ob poskusih. 1, Mehanika in termodinamika, (Matematika - fizika, 47). 1. ponatis. Ljubljana: DMFA - založništvo, 2011. 216 str.
MOHORIČ, Aleš, Uvod v meritve, gradivo je prosto dostopno na: www.fmf.uni-lj.si/~mohoric/skripta/praktikum/o_meritvah.pdf

Cilji in kompetence

Cilji: Timsko reševanje projektne raziskovalne naloge; izdelava poročila in predstavitve rezultatov v obliki spletne strani.

Kompetence:
Sposobnost načrtovanja in izdelave zahtevnejše eksperimentalne postavitve z namenom rešiti praktični problem.
Sposobnost uporabe osnovnih in naprednejših merilnih naprav in računalnika za zajemanje, analizo in prikaz izmerkov.
Sposobnost racionalnega upravljanja s časom in materialnimi sredstvi.
Sposobnost predstavitve in komuniciranja rezultatov skupinskega dela.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje: Znanje o delovanju in rokovanju z osnovno in zahtevnejšo eksperimentalno opremo, merskimi napravami in orodji.
Uporaba: Uporaba že osvojenega teoretičnega znanja fizike v realnih, praktičnih situacijah.
Refleksija: Kritično ovrednotenje rezultatov dela skupine in vlog posameznikov znotraj skupine.
Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en predmet: Sposobnost za timsko delo, za komuniciranje s sodelavci ter sposobnost iskanja podatkov potrebnih pri reševanju praktične naloge.

Metode poučevanja in učenja

Projektno delo, učenje z odkrivanjem, raziskovalno delo.

Načini ocenjevanja

Pogoji za uspešno opravljen predmet: polna prisotnost pri skupinskem delu, pravočasna oddaja poročila, navedba študenta/ke v poročilu skupine.
Ocene: opravil / ni opravil.

Reference nosilca

MOHORIČ, Aleš, STEPIŠNIK, Janez. NMR in the Earth's magnetic field. Progress in nuclear magnetic resonance spectroscopy, ISSN 0079-6565. [Print ed.], 2009, vol. 54, str. 166-182, doi: 10.1016/j.pnmrs.2008.07.002. [COBISS-SI-ID 2157156], [JCR, SNIP, WoS do 31. 3. 2018: št. citatov (TC): 23, čistih citatov (CI): 22, Scopus do 31. 3. 2018: št. citatov (TC): 25, čistih citatov (CI): 24]

GUŠTIN, Andrej (avtor, ilustrator), MOHORIČ, Aleš (avtor, ilustrator), STRNAD, Janez. Fizika, (Zbirka Mali leksikoni Cankarjeve založbe). 5. izd. Ljubljana: Cankarjeva založba, 2008. XXIII, 384 str., ilustr. ISBN 978-961-231-659-4. [COBISS-SI-ID 240062208]

MOHORIČ, Aleš. Naloge iz fizike I za fizikalno merilno tehniko, (Zbirka izbranih poglavij iz fizike, 45). 1. natis. Ljubljana: DMFA - založništvo, 2007. 115 str. ISBN 978-961-212-195-2. [COBISS-SI-ID 233431808]

BUKOVEC, Nataša, VRŠČAJ, Dušan, TOMAŽIČ, Iztok, STRGAR, Jelka, MOHORIČ, Aleš, PLANINŠIČ, Gorazd, ČEPIČ, Mojca, POTOČNIK VIČAR, Helena. Vseživljenjsko izobraževanje učiteljev naravoslovnih predmetov. V: BUKOVEC, Nataša (ur.). Med-predmetno povezovanje v naravoslovju : monografija za učitelje naravoslovnih predmetov, (Projekt Partnerstvo fakultet in šol). Ljubljana: Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo. 2007, str. 173-185. [COBISS-SI-ID 2010724]

MOHORIČ, Aleš. Natural convection and its effect on diffusion measured with nuclear magnetic resonance. V: JANG, Christopher L. (ur.). Partial differential equations : theory, analysis and applications, (Mathematics research developments). New York: Nova Science Publishers. cop. 2011, str. 265-275. [COBISS-SI-ID 2397540], [Scopus do 17. 12. 2017: št. citatov (TC): 0, čistih citatov (CI): 0]

MOHORIČ, Aleš. Experiences in building a small "Vacuum bazooka : extended. V: PLANINŠIČ, Gorazd (ur.), MOHORIČ, Aleš (ur.). Informal learning and public understanding of physics : selected contributions. Ljubljana: Faculty of Mathematics and Physics. 2006, str. 257-261. [COBISS-SI-ID 1929060]

MOHORIČ, Aleš. Simple demonstration of phosphorescence in a fluorescent lamp by camera panning. The Physics teacher, ISSN 0031-921X, 2018, vol. 56, iss. 4, str. 260-261, ilustr., doi: 10.1119/1.5028248. [COBISS-SI-ID 3184228], [JCR, WoS do 13. 4. 2018: št. citatov (TC): 0, čistih citatov (CI): 0, Scopus do 5. 4. 2018: št. citatov (TC): 0, čistih citatov (CI):0]