Poglavja predmeta obsegajo:
1. Uvod in temeljne definicije.
2. E-poslovanje kot prva faza digitalne transformacije, industrija 4.0 kot druga faza digitalne transformacije.
3. Sistemski pogled (poslovna dinamika) na e-poslovanje skozi analizo generičnih struktur (zunanje in notranje logistične verige in verige dodane vrednosti ter vpliv odločanja na njihovo obnašanje).
4. Tehnološki vidiki: RIP, XML, spletne storitve, komponentne arhitekture, digitalni plačilni sistemi in bločne verige (BitCoin), semantični splet, integracija podatkov, integracija poslovnih procesov (BPEL, BPNM), internet stvari, mobilne aplikacije, varnost pri e-poslovanju.
5. Organizacijski vidiki: evolucija poslovnih funkcij, procesov in informacijskih sistemov, novi poslovni modeli, revizijski postopki (COBIT).
6. Zadnji trendi – prodor na umetni inteligenci (UI) temelječih rešitev, poslovne simulacije s pomočjo umentnih agentov, osnove strojnega učenja s pomočjo agentnih simulacij.
7. Zakonodajni vidiki s poudarkom na ZEPEP, ZEPEP-A, ZEKOM in KZ.
8. Specifični vidiki načrtovanja in vpeljave sistemov e-poslovanja: spremembe strateškega načrtovanja IS, uporaba formalnih metod (jezik Z), skladnost s pomebnejšimi standardi kot je Common Criteria.
9. Varovanje intelektualne lastnine, kokretnih pristopi in najnovejša zakonodaja.
10. Zaključki.
11. Addendum: Mini vložki s praktičnim delom, ki pokrivajo najnovejše trende.
Elektronsko poslovanje
Denis Trček
D. Trček: Elektronsko poslovanje, kopije prosojnic, FRI UL, Ljubljana, 2023.
D. Trček, Trust and reputation management systems : an e-business perspective. [S. l.]: Springer, cop. 2018. ilustr. Springer Briefs in inf. Systems, ISBN 978-3-319-62374-0.
Dodatna literatura / Additional literature:
G.Westerman et al, Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation, Harward Business Review Press, Boston, 2014.
Dave Chaffey: E-Business and E-Commerce Management, FT Prentice Hall, 2011.
Sterman J.: Business Dynamics, Prentice Hall, 2002.
Cilj predmeta je seznaniti študenta s tehnološkimi, organizacijskimi in zakonskimi (pravnimi) znanji, ki jih prinaša elektronsko poslovanje (ter najnovejšimi trendi na tem področju). Poudarek je na praktični usposobljenosti študenta, saj se študent nauči modelirati poslovni (pod)proces, razvije ustrezno aplikacijo za e-poslovanje v okviru tega (pod)procesa in jo integrira v zaledni informacijski sistem.
Kategorizirane kompetence:
-Sposobnost definiranja, razumevanja in reševanja kreativnih profesionalnih izzivov na področju računalništva in informatike.
-Sposobnost profesionalnega komuniciranja v materinem in tujem jeziku.
-Sposobnost biti skladen z varnostnimi, funkcionalnimi in okoljskimi zahtevami.
-Sposobnost razumevanja in uporabe znanja računalništva in informatike na drugih relevantnih področjih (ekonomija, organizacija, itd.).
-Sposobnost samostojnega reševanja in izvedbe manj zahtevnih oz. manj kompleksnih inženirskih in organizacijskih opravil v računalništvu in informatiki.
Znanje in razumevanje:
Razumevanje konceptov elektronskega poslovanja ter integracija z znanji, dobljenimi pri drugih predmetih s tehničnega in organizacijskega področja.
Uporaba:
Sposobnost za razvoj, administracijo ali vodenje sistemov e-poslovanja v organizacijah.
Refleksija:
Razumevanje teoretičnih konceptov, pridobljenih na predavanjih skozi praktično realizacijo na vajah.
Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en predmet:
Sposobnost integracije pridobljenih znanj z drugimi področji (obvladovanje in načrtovanje inf. sistemov, vodenje projektov, razvoj spletnih aplikacij, mobilne platforme), sposobnost samostojne pisne in ustne predstavitve strokovne problematike ter javnega nastopanja, podjetniško razmišljanje.
Predavanja, vaje s projektnim delom (praktične prototipne implementacije), lastne predstavitve.
Udeležba na vajah je obvezna (zahtevan procent udeležbe se določi ob začetku št. leta). Nosilec predmeta lahko določi obvezno udeležbo tudi na predavanjih.
50 % ocene predstavlja sprotno delo študenta in sicer v obliki preverjanj na vajah (domače naloge, kvizi, praktičen projekt).
50 % ocene pa predstavlja izpit, ki je načeloma v pisni obliki (nosilec lahko namesto pisnega izpita uvede zahtevnejši seminar, lahko pa tudi dodatni ustni zagovor).
Za uspešno opravljene obveznosti pri predmetu morata biti pozitivni obe delni oceni. Pristop k izpitu je možen le po uspešno opravljenih obveznostih pri vajah.
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)
Za uspešno opravljene obveznosti pri predmetu morata biti pozitivni obe delni oceni. Pristop k pisnemu izpitu je možen le po uspešno opravljenih obveznostih pri vajah (in v primeru dodatnih zahtev, ki se nanašajo na predavanja, po izpolnitvi le-teh).
TRČEK, Denis. Trust and reputation management systems : an e-business perspective, Springer, cop. 2018. ilustr. Springer Briefs in inf. Systems, ISBN 978-3-319-62374-0.
TRČEK, Denis. E-government 4.0 : managing APIs as facilitators for digital transformation. Academic journal of interdisciplinary studies. Jan. 2022, vol. 11, no. 1, str. 1-14, ilustr. ISSN 2281-3993, DOI: 10.36941/ajis-2022-0001.
LIKAR, Borut, TRČEK, Denis. Orde ab Chao method for disruptive innovations creation (with COVID-19 pandemic case application). Frontiers in psychology. Feb. 2021, vol. 11, str. 1-12, ilustr. ISSN 1664-1078.
TRČEK, Denis. Trust management in the pervasive computing era. IEEE security & privacy, ISSN 1540-7993. [Print ed.], 2011, vol. 9, no. 4, str. 52-55, ilustr. http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5968087&tag=1.
TRČEK, Denis. Trust management methodology and agents simulations framework for conflict research. Advanced theory and simulations. 2023, vol. , no. , str. 1-7, ilustr. ISSN 2513-0390. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/adts.202200705, DOI: 10.1002/adts.202200705
Celotna bibliografija je dostopna na SICRISu:
The whole bibliography can be obtained at the below URL:
https://bib.cobiss.net/biblioweb/eval/si/slv/evalrsr/11077.