predavanja:
I. Splošno o razvoju IS
1. opis življenjskih modelov razvoja IS
2. pristopi in metodologije razvoja IS
3. problem obvladovanja kakovosti razvoja IS,
II. Strukturni razvoj
4. osnove strukturnega razvoja,
5. predstavitev osnovnih aktivnosti strukturnega razvoja,
III. Objektni razvoj
6. osnove objektnega razvoja,
7. predstavitev osnovnih aktivnosti objektnega razvoja,
8. primerjava objektni-strukturni razvoj,
IV. Sodobne lahke in agilne metodologije
9. predstavitev osnovnih konceptov,
10. predstavitev dobrih praks,
11. konkretni primeri lahkih in agilnih pristopov.
Razvoj informacijskih sistemov
Marko Bajec
Jeffrey A. Hoffer, Joey George, Joe Valacich (2013), Modern Systems Analysis and Design (7th Edition), Addison-Wesley.
Martin Fowler (2003). UML Distilled: A Brief Guide to the Standard Object Modeling Language, Third Edition. Addison-Wesley.
Thomas A. Pender (2002). UML Weekend Crash Course. Wiley Publishing.
Per Kroll, Philippe Kruchten, Grady Booch (2003), The Rational Unified Process Made Easy: A Practitioner's Guide to the RUP), Addison-Wesley.
Martin, C. Robert (2003). Agile Software Development: Principles, Patterns and Practices. Prentice Hall.
Cockburn, A (2006). Agile Software Development (2nd Edition). Pearson Education.
Cilj predmeta je študente naučiti sistematičnih in discipliniranih pristopov k razvoju informacijskih sistemov. V okviru predmeta bodo predstavljeni tako tradicionalni kot tudi modernejši pristopi k razvoju informacijskih sistemov.
Splošne kompetence:
Sposobnost kritičnega razmišljanja,
Razvoj spretnosti s kritičnim, analitičnim in sintetičnim razmišljanjem,
Sposobnost definiranja, razumevanja in reševanja strokovnih izzivov s področja računalništva in informatike,
Sposobnost uporabe pridobljenega znanja za samostojno reševanje problemov, sposobnost izpopolnjevanja pridobljenega znanja,
Sposobnost timskega dela v profesionalnem okolju,
Vodenje manjšega strokovnega tima.
Specifične kompetence
Sposobnost samostojnega izvajanja lažjih in zahtevnejših inženirskih ter organizacijskih nalog na določenih ožjih področjih računalništva in informatike.
Osnovno znanje in spretnosti, ki so potrebni za nadaljevanje študija na drugi bolonjski stopnji.
Znanje in razumevanje:
Poznavanje različnih tehnik in metod, ki se uporabljajo pri analizi kompleksnosti algoritmov in pri reševanju zahtevnih optimizacijskih in kombinatoričnih problemov. Sposobnost za analizo, sintezo in predvidevanje rešitev konkretnih problemov z uporabo znanstvenih metod.
Uporaba:
Uporaba predstavljenih metod na konkretnih problemih iz tehničnega in poslovnega okolja.
Poznavanje in uporaba orodij za reševanje in analizo tovrstnih problemov. Študenti morajo biti za dani problem sposobni presoje, katero od predstavljenih tehnik uporabiti, ter sestaviti prototip rešitve.
Refleksija:
Spoznavanje in razumevanje pomena temeljnega matematičnega in statističnega znanja, uglašenosti med teorijo in njeno aplikacijo na konkretnih primerih analize algoritmov in s področja hevrističnega programiranja. Avtonomija, (samo) kritičnost, (samo) refleksija, težnja po kakovosti.
Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en
predmet:
Sposobnost pridobivanja, selekcije in ocenjevanja novih informacij in zmožnost ustrezne interpretacije v kontekstu.
Sposobnost za upravljanje s časom, za samo pripravo in načrtovanje ter samokontrolo izvajanja načrtov in postopkov.Timsko delo, pisanje poročil, javne predstavitve rezultatov.
Koherentno obvladanje temeljnega znanja, pridobljenega pri obveznih predmetih, ter sposobnost povezovanja znanja z različnih področij in njegova uporaba v praksi.
Predavanja, računske vaje z ustnimi nastopi, projektni način dela.
Sprotno preverjanje (domače naloge, kolokviji in projektno delo).
Končno preverjanje (pisni in ustni izpit).
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)
BAJEC, Marko, KRISPER, Marjan. Agilne metodologije razvoja informacijskih sistemov. Uporabna informatika, ISSN 1318-1882, apr., maj, jun. 2003, letn. 11, št. 2, str. 68-76, ilustr. [COBISS-SI-ID 3679060]
BAJEC, Marko, VAVPOTIČ, Damjan, KRISPER, Marjan. Practice-driven approach for creating project-specific software development methods. Information and software technology, ISSN 0950-5849. [Print ed.], 2007, vol. 49, no. 4, str. [345]-365, ilustr. [COBISS-SI-ID 5815124]
BAJEC, Marko, VAVPOTIČ, Damjan. A framework and tool-support for reengineering software development methods. Informatica, ISSN 0868-4952, 2008, vol. 19, no. 3, str. 321-344, ilustr. [COBISS-SI-ID 6701396]
VAVPOTIČ, Damjan, BAJEC, Marko. An approach for concurrent evaluation of technical and social aspects of software development methodologies. Information and software technology, ISSN 0950-5849. [Print ed.], 2009, vol. 51, no. 2, str. 528-545, ilustr. [COBISS-SI-ID 6803284]
ŽVANUT, Boštjan, BAJEC, Marko. A tool for IT process construction. Information and software technology, ISSN 0950-5849. [Print ed.], Apr. 2010, vol. 52, no. 4, str. 397-410, ilustr. [COBISS-SI-ID 7558484]