Preskoči na glavno vsebino

Programiranje 3

2023/2024
Program:
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje Praktična matematika
Letnik:
3 letnik
Semester:
prvi ali drugi
Vrsta:
izbirni
ECTS:
5
Jezik:
slovenski
Nosilec predmeta:
Izvajalec (kontaktna oseba):
Ure na teden – 1. ali 2. semester:
Predavanja
2
Seminar
0
Vaje
0
Laboratorij
2
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Opravljena predmeta Programiranje 1 in Programiranje 2.

Vsebina

Spoznavanje novega programskega jezika.
Spoznavanje različnih pristopov pri programiranju, aktualnih v danem trenutku: npr. spletno programiranje, porazdeljeno programiranje, programske tehnike pri umetni inteligenci, programske tehnike za množično obdelavo podatkov …
Povezovanje različnih matematičnih in programerskih orodij
Spoznavanje sodobnih programskih orodij.
Pridobivanje prenosljivih veščin, kot je pisanje dokumentacije, delo v skupinah, tehnike iskanja napak …

Temeljni literatura in viri

Priročniki in učbeniki za programske jezike, ki jih študenti spoznajo.
Spletne strani in tečaji (Coursera, Udacity, Edx ...) za učenje programskega jezika, izbor je vsakoletno osvežen na spletni strani predmeta.
Zapiski s predavanj, gradivo za vaje in ostalo gradivo v spletni učilnici predmeta.
Zaradi hitrega razvoja informacijskih tehnologij se literatura in viri redno prilagajajo razvoju programskih jezikov in didaktike poučevanja le teh. Konkretni naslovi, ki bi jih navedli, bi bili v času izvajanja že zastareli.
Manuals and textbooks for programming languages.
Web sites and courses (Coursera, Udacity, Edx...), selection is annually refreshed on the Web site of the subject.
Notes from lectures, tutorials and other resources in the online classroom.
References and resources are refreshed regularly to address the development of programming languages and the didactics of teaching. Specific resources listed would have been at the time of the implementation already obsolete.

Cilji in kompetence

Študenti bodo spoznali dodatni programski jezik s katerim bodo zaokrožili svoj nabor programerskih veščin.
Spoznali bodo različne pristope pri programiranju, aktualne v danem trenutku: npr. spletno programiranje, porazdeljeno programiranje, programske tehnike pri umetni inteligenci, programske tehnike za množično obdelavo podatkov …
Naučili se bod tehnik povezovanje različnih matematičnih in programerskih orodij v smiselno celoto in pridobili prenosljive veščine, kot so pisanje dokumentacije, delo v skupinah, tehnike iskanja napak ….

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje: Sposobnost uporabe različnih naprednih programerskih tehnik in pristopov. Osvojitev novega programskega jezika. Načini preizkušanja programov. Priprava ustrezne dokumentacije in poročila.
Uporaba: Razvoj kompleksnejših kompletnih programskih rešitev. Priprava predstavitve svojega dela.
Refleksija: Študent spozna moderne načine uporabe profesionalnih programskih orodij in tehnik
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet: pisanje dokumentacije, delo v skupinah, tehnike iskanja napak ….

Metode poučevanja in učenja

predavanja, vaje, uporaba metod študija na daljavo, domače naloge, konzultacije

Načini ocenjevanja

Študenti dobijo eno oceno iz projekta z zagovorom
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)
izdelava projekta
predstavitev
priprava poročila z zagovorom

Reference nosilca

Matija Lokar:
LOKAR, Matija. Pišek - Programming with Blocks Competition : a new Slovenian Programming Competition. V: KORI, Külli (ur.), LAANPERE, Mart (ur.). Proceedings of the International Conference on Informatics in School: Situation, Evaluation and Perspectives, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020. Aachen: R. Piskac c/o Redaktion Sun SITE, Informatik V, RWTH Aachen, cop. 2020. 1 spletni vir (1 datoteka pdf (12 str.)). CEUR workshop proceedings, Vol. 2755. ISSN 1613-0073. http://ceur-ws.org/Vol-2755/paper1.pdf. [COBISS-SI-ID 41153539]
LOKAR, Matija, MUJKIČ, Maja. Uporaba Sistema Pišek pri pouku neobveznega izbirnega predmeta računalništvo. V: RAJKOVIČ, Uroš (ur.), BATAGELJ, Borut (ur.). Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi = Education in Information Society : 9. oktober 2020, 9 October 2020, Ljubljana, Slovenia : Informacijska družba - IS 2020 = Information Society - IS 2020 : zbornik 23. mednarodne multikonference = proceedings of the 23rd international multiconference : zvezek G = volume G. Ljubljana: Institut "Jožef Stefan", 2020. Str. 138-143, ilustr. ISBN 978-961-264-198-6, ISBN 978-961-264-199-3. http://library.ijs.si/Stacks/Proceedings/InformationSociety/2020/IS2020_Volume_G%20-%20VIVID.pdf. [COBISS-SI-ID 35065347]
LOKAR, Matija. Project TOMO: immediate feedback enabling service in teaching programming. V: CSERC'2019 : the collection of the CSERC submissions 2019. 8th Computer Science Education Research Conference (CSERC '19),18 - 20 November 2019, Larnaca, Cyprus. [S. l.: s. n.], 2019. Str. [105-110], ilustr. https://www.ou.nl/documents/49898/761136/CSERC_19_collected_papers_smaller.pdf/d1eed513-4ecf-edcb-a328-104d9167be4b. [COBISS-SI-ID 18809689]
LOKAR, Matija, PRETNAR, Matija. A low overhead automated service for teaching programming. V: Proceedings. 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, November 19-22, 2015, Koli, Finland. New York: ACM. 2015, str. 132-136. ACM International Conference Proceeding Series. ISBN 978-1-4503-4020-5. http://dx.doi.org/10.1145/2828959.2828964. [COBISS-SI-ID 17536089]
LOKAR, Matija. Prvi koraki v programiranje - kdaj in kako. V: RAJKOVIČ, Vladislav (ur.), BERNIK, Mojca (ur.), RAJKOVIČ, Uroš (ur.). Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi - VIVID 2014 : zbornik referatov = Education in information society : conference proceedings. Kranj: Fakulteta za organizacijske vede, 2014. Str. 127-144, ilustr. ISBN 978-961-232-278-6. http://vivid.fov.uni-mb.si/sites/vivid.fov.uni-mb.si/files/IS2014-web.pdf. [COBISS-SI-ID 17139801]
LOKAR, Matija. Prvenstvo študentskih ekip Univerze v Ljubljani v programiranju 2002. Ljubljana: [Fakulteta za matematiko in fiziko], 2002. 100 str., ilustr. [COBISS-SI-ID 12122457]