Preskoči na glavno vsebino

Računalništvo 2

2023/2024
Program:
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje Praktična matematika
Letnik:
3 letnik
Semester:
drugi
Vrsta:
izbirni
Skupina:
I1
ECTS:
5
Jezik:
slovenski
Izvajalec (kontaktna oseba):
Ure na teden – 2. semester:
Predavanja
2
Seminar
0
Vaje
2
Laboratorij
0
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Opravljeni predmeti Programiranje 1, Programiranje 2 in Računalništvo 1.

Vsebina

Zahtevnejše podatkovne strukture. Vrsta s prednostjo. Kopica. Uravnotežena drevesa. Zgoščena tabela. Iskalna drevesa. B-drevesa. Metoda razveji in omeji. Problem trgovskega potnika. Problem P/NP.

Temeljni literatura in viri

J. Erickson, Algorithms, http://jeffe.cs.illinois.edu/teaching/algorithms/
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, C. Stein: Introduction to Algorithms, 2. izdaja, MIT Press, Cambridge, 2001.
I. Kononenko, M. Robnik Šikonja: Algoritmi in podatkovne strukture I, 1. izdaja, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Ljubljana, 2003.
I. Kononenko, M. Robnik Šikonja: Algoritmi in podatkovne strukture II, 1. izdaja, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Ljubljana, 2004.
J. Kozak: Podatkovne strukture in algoritmi, DMFA založništvo, Ljubljana, 1997.
Spletne strani in tečaji (Coursera, Udacity, Edx ...) s tega področja, izbor je vsakoletno osvežen na spletni strani predmeta.
Zapiski s predavanj, gradivo za vaje in ostalo gradivo v spletni učilnici predmeta.
Web sites and courses (Coursera, Udacity, Edx ...), selection is annually refreshed on the Web site of the subject.
Notes from lectures, tutorials and other resources in the online classroom.

Cilji in kompetence

Študenti bodo spoznali dodatne podatkovne strukture in algoritme. Samostojno bodo proučili novo podatkovno strukturo ali algoritem in pripravili predstavitev. Podatkovno strukturo ali algoritem bodo sposobni uporabiti pri reševanju primernih problemov.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje: Študent razvije sposobnost samostojnega spoznavanja s podatkovnimi strukturami in algoritmi. Sposoben je pripraviti poročilo o algoritmičnem reševanju določenega problema.
Uporaba:
Študent je sposoben snovanja učinkovitih računalniških programov in napovedovanja njihovega obnašanja.
Refleksija:
Študent razvije sposobnost povezovanja teoretičnih in praktičnih postopkov pri razvoju algoritmov
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet:
Predmet se povezuje s predmetom Računalništvo 1.

Metode poučevanja in učenja

predavanja, vaje, uporaba metod študija na daljavo, domače naloge, konzultacije

Načini ocenjevanja

izdelava projekta
predstavitev
priprava poročila z zagovorom
Študenti dobijo eno oceno iz projekta z zagovorom
ocene: 1-5 (negativno), 6-10 (pozitivno) (po Statutu UL)

Reference nosilca

Sergio Cabello:
CABELLO, Sergio, CHAMBERS, Erin W., ERICKSON, Jeff. Multiple-source shortest paths in embedded graphs. SIAM journal on computing, ISSN 0097-5397, 2013, vol. 42, no. 4, str. 1542-1571. [COBISS-SI-ID 16668761]
CABELLO, Sergio. Many distances in planar graphs. Algorithmica, ISSN 0178-4617, 2012, vol. 62, no. 1-2, str. 361-381. [COBISS-SI-ID 15702873]
BERG, Mark de, CABELLO, Sergio, HAR-PELED, Sariel. Covering many or few points with unit disks. Theory of computing systems, ISSN 1432-4350, 2009, vol. 45, no. 3, str. 446-469. [COBISS-SI-ID 14900825]
Matija Lokar:
NANČOVSKA ŠERBEC, Irena, CERAR, Špela, LOKAR, Matija, BRODNIK, Andrej. Elective subject computer science in primary school – the teachers' opinions. V: Informatics in primary education : approaches, current issues and lessons learnt : [talks and abstracts]. Fairbanks: University of Alaska Fairbanks, 2022. Str. 12. https://www.ifip-tc3.org/working-groups/working-group-3-1/symposia/. [COBISS-SI-ID 121128707]
BRODNIK, Andrej, KRAJNC, Radovan, KREUH, Nives, FÜRST, Luka, ČREPINŠEK, Matej, PESEK, Igor, ČOTAR KONRAD, Sonja, MAJKUS, Davorin, KERMC, Nataša, ANŽELJ, Gregor, OCEPEK, Uroš, LAMPE, Andreja, KRAJNC, Vili, ČAMPELJ, Borut, DEMŠAR, Janez, LOKAR, Matija, NANČOVSKA ŠERBEC, Irena. Okvir računalništva in informatike od vrtca do srednje šole : poročilo strokovne delovne skupine za analizo prisotnosti vsebin računalništva in informatike v programih osnovnih in srednjih šol ter za pripravo študije o možnih spremembah (RINOS). Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, 2022. 1 spletni vir (1 datoteka PDF (23 str.)), ilustr., tabele. https://redmine.lusy.fri.uni-lj.si/attachments/download/3060/Porocilo_RINOS_10_1_22.pdf. [COBISS-SI-ID 122530051]
CERAR, Špela, LOKAR, Matija, ANŽELJ, Gregor, BRODNIK, Andrej, NANČOVSKA ŠERBEC, Irena. Textbooks and materials for teaching computer science in Slovenia. V: BOLLIN, Andreas (ur.), FUTSCHEK, Gerald (ur.). Informatics in schools : a step beyond digital education : 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26-28, 2022 : proceedings. Cham: Springer, cop. 2022. Str. 138-149, ilustr., graf. prikaza. Lecture Notes in Computer Science, 13488. ISBN 978-3-031-15850-6. ISSN 0302-9743. [COBISS-SI-ID 128020483]
LOKAR, Matija. Pišek - Programming with Blocks Competition : a new Slovenian Programming Competition. V: KORI, Külli (ur.), LAANPERE, Mart (ur.). Proceedings of the International Conference on Informatics in School: Situation, Evaluation and Perspectives, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020. Aachen: R. Piskac c/o Redaktion Sun SITE, Informatik V, RWTH Aachen, cop. 2020. 1 spletni vir (1 datoteka pdf (12 str.)). CEUR workshop proceedings, Vol. 2755. ISSN 1613-0073. http://ceur-ws.org/Vol-2755/paper1.pdf. [COBISS-SI-ID 41153539]
BRODNIK, Andrej, LOKAR, Matija. Empowering the teachers with the NAPOJ - a grassroots movement towards computing teachers community of practice. V: POZDNIAKOV, Sergei N. (ur.), DAGIENE, Valentina (ur.). Informatics in schools : new ideas in school informatics : proceedings. Cham: Springer, cop. 2019. Str. 3-14, ilustr. Lecture notes in computer science (Internet), 11913, SL1, Theoretical computer science and general issues. ISBN 978-3-030-33759-9, ISBN 3-030-33759-6. ISSN 1611-3349. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-33759-9_1, DOI: 10.1007/978-3-030-33759-9_1. [COBISS-SI-ID 1538472643]