Preskoči na glavno vsebino

Podatkovne strukture in algoritmi 1

2024/2025
Program:
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje Aplikativna matematika
Letnik:
3 letnik
Semester:
prvi
Vrsta:
obvezni
ECTS:
7
Jezik:
slovenski
Ure na teden – 1. semester:
Predavanja
2
Seminar
1
Vaje
0
Laboratorij
3
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Opravljena predmeta Programiranje 1 in Programiranje 2.

Vsebina

Osnove analize algoritmov. Osnovne podatkovne strukture. Sklad, vrsta, seznam, verižni seznam. Drevesa, grafi. Osnovne metode načrtovanja algoritmov s primeri. Deli in vladaj. Požrešna metoda. Dinamično programiranje.

Temeljni literatura in viri

J. Erickson, Algorithms, http://jeffe.cs.illinois.edu/teaching/algorithms/
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, C. Stein: Introduction to Algorithms, 2. izdaja, MIT Press, Cambridge, 2001.
I. Kononenko, M. Robnik Šikonja: Algoritmi in podatkovne strukture I, 1. izdaja, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Ljubljana, 2003.
I. Kononenko, M. Robnik Šikonja: Algoritmi in podatkovne strukture II, 1. izdaja, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Ljubljana, 2004.
J. Kozak: Podatkovne strukture in algoritmi, DMFA založništvo, Ljubljana, 1997.
Spletne strani in tečaji (Coursera, Udacity, Edx ...) s tega področja, izbor je vsakoletno osvežen na spletni strani predmeta.
Zapiski s predavanj, gradivo za vaje in ostalo gradivo v spletni učilnici predmeta.
Web sites and courses (Coursera, Udacity, Edx...), selection is annually refreshed on the Web site of the subject.
Notes from lectures, tutorials and other resources in the online classroom.

Cilji in kompetence

Študenti bodo spoznali osnovne podatkovne strukture in z njimi povezane tipične algoritme, ki se uporabljajo pri programiranju. Nove podatkovne strukture in algoritme bodo znali uporabiti pri reševanju matematičnih problemov in problemov iz realnega življenja.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje: Študent spozna nekatere osnove podatkovnih struktur in algoritmov ter praktičnih problemov, pri katerih se jih lahko smiselno uporabi.
Uporaba:
Študent razvije sposobnost snovanja učinkovitih računalniških programov in sposobnost napovedovanja njihovega obnašanja.
Refleksija:
Študent razvije sposobnost povezovanja teoretičnih in praktičnih postopkov pri razvoju algoritmov
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet:
Predmet se povezuje s predmetom Računalništvo 2.

Metode poučevanja in učenja

predavanja, vaje, domače naloge, konzultacije

Načini ocenjevanja

domače naloge (pogoj za pristop k pisnemu izpitu), izpit iz vaj (kolokviji ali pisni izpit)
Seminarska naloga, ustni izpit – zagovor seminarske naloge
Študentje dobijo dve oceni: eno iz izpita iz vaj ter domačih nalog, drugo iz seminarske naloge in ustnega izpita.
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)

Reference nosilca

Sergio Cabello:
CABELLO, Sergio, CHAMBERS, Erin W., ERICKSON, Jeff. Multiple-source shortest paths in embedded graphs. SIAM journal on computing, ISSN 0097-5397, 2013, vol. 42, no. 4, str. 1542-1571. [COBISS-SI-ID 16668761]
CABELLO, Sergio. Many distances in planar graphs. Algorithmica, ISSN 0178-4617, 2012, vol. 62, no. 1-2, str. 361-381. [COBISS-SI-ID 15702873]
Sergio Cabello:
BERG, Mark de, CABELLO, Sergio, HAR-PELED, Sariel. Covering many or few points with unit disks. Theory of computing systems, ISSN 1432-4350, 2009, vol. 45, no. 3, str. 446-469. [COBISS-SI-ID 14900825]
Matija Lokar:
NANČOVSKA ŠERBEC, Irena, CERAR, Špela, LOKAR, Matija, BRODNIK, Andrej. Elective subject computer science in primary school – the teachers' opinions. V: Informatics in primary education : approaches, current issues and lessons learnt : [talks and abstracts]. Fairbanks: University of Alaska Fairbanks, 2022. Str. 12. https://www.ifip-tc3.org/working-groups/working-group-3-1/symposia/. [COBISS-SI-ID 121128707]
BRODNIK, Andrej, KRAJNC, Radovan, KREUH, Nives, FÜRST, Luka, ČREPINŠEK, Matej, PESEK, Igor, ČOTAR KONRAD, Sonja, MAJKUS, Davorin, KERMC, Nataša, ANŽELJ, Gregor, OCEPEK, Uroš, LAMPE, Andreja, KRAJNC, Vili, ČAMPELJ, Borut, DEMŠAR, Janez, LOKAR, Matija, NANČOVSKA ŠERBEC, Irena. Okvir računalništva in informatike od vrtca do srednje šole : poročilo strokovne delovne skupine za analizo prisotnosti vsebin računalništva in informatike v programih osnovnih in srednjih šol ter za pripravo študije o možnih spremembah (RINOS). Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, 2022. 1 spletni vir (1 datoteka PDF (23 str.)), ilustr., tabele. https://redmine.lusy.fri.uni-lj.si/attachments/download/3060/Porocilo_RINOS_10_1_22.pdf. [COBISS-SI-ID 122530051]
CERAR, Špela, LOKAR, Matija, ANŽELJ, Gregor, BRODNIK, Andrej, NANČOVSKA ŠERBEC, Irena. Textbooks and materials for teaching computer science in Slovenia. V: BOLLIN, Andreas (ur.), FUTSCHEK, Gerald (ur.). Informatics in schools : a step beyond digital education : 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26-28, 2022 : proceedings. Cham: Springer, cop. 2022. Str. 138-149, ilustr., graf. prikaza. Lecture Notes in Computer Science, 13488. ISBN 978-3-031-15850-6. ISSN 0302-9743. [COBISS-SI-ID 128020483]
LOKAR, Matija. Pišek - Programming with Blocks Competition : a new Slovenian Programming Competition. V: KORI, Külli (ur.), LAANPERE, Mart (ur.). Proceedings of the International Conference on Informatics in School: Situation, Evaluation and Perspectives, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020. Aachen: R. Piskac c/o Redaktion Sun SITE, Informatik V, RWTH Aachen, cop. 2020. 1 spletni vir (1 datoteka pdf (12 str.)). CEUR workshop proceedings, Vol. 2755. ISSN 1613-0073. http://ceur-ws.org/Vol-2755/paper1.pdf. [COBISS-SI-ID 41153539]
BRODNIK, Andrej, LOKAR, Matija. Empowering the teachers with the NAPOJ - a grassroots movement towards computing teachers community of practice. V: POZDNIAKOV, Sergei N. (ur.), DAGIENE, Valentina (ur.). Informatics in schools : new ideas in school informatics : proceedings. Cham: Springer, cop. 2019. Str. 3-14, ilustr. Lecture notes in computer science (Internet), 11913, SL1, Theoretical computer science and general issues. ISBN 978-3-030-33759-9, ISBN 3-030-33759-6. ISSN 1611-3349. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-33759-9_1, DOI: 10.1007/978-3-030-33759-9_1. [COBISS-SI-ID 1538472643]