Pogojev za vključitev v delo ni.
Programiranje 1
Osnove programskih jezikov: Proces od problema do programa za izvajanje na računalniku. Pojem algoritma, izpisovanje, branje podatkov preko tipkovnice, spremenljivke, osnovni in številski tipi, aritmetika, pogojni stavki, zanke, V programski jezik vgrajene podatkovne strukture: tabele, seznami, nabori, nizi, slovarji, množice, datoteke
Zgradba programa: podprogrami, funkcije, dokumentacija, uporaba programskih knjižnic
Osnovni programerski postopki in vzorci: rekurzija, bisekcija, iskanje, izbiranje ...
Vpogled v objektno usmerjeno programiranje: enkapsulacija
Uporaba sistemov za sledenje različicam (Git)
Priročniki in učbeniki za programske jezike, ki jih študenti spoznajo.
Spletne strani in tečaji (Coursera, Udacity, Edx ...) za učenje programskega jezika, izbor je vsakoletno osvežen v spletni učilnici predmeta.
Zapiski s predavanj, gradivo za vaje in ostalo gradivo v spletni učilnici predmeta.
Zaradi hitrega razvoja informacijskih tehnologij se literatura in viri redno prilagajajo razvoju programskih jezikov in didaktike poučevanja le teh. Konkretni naslovi, ki bi jih navedli, bi bili v času izvajanja že zastareli.
Manuals and textbooks for programming languages.
Web sites and courses (Coursera, Udacity, Edx...), selection is annually refreshed on the Web site of the subject.
Notes from lectures, tutorials and other resources in the online classroom.
References and resources are refreshed regularly to address the development of programming languages and the didactics of teaching. Specific resources listed would have been at the time of the implementation already obsolete.
Cilj predmeta je spoznati osnove algoritmičnega razmišljanja in kodiranja v primerno izbranem programskem jeziku.
Študenti bodo spoznali in usvojili osnovne tehnike programiranja. Enostavne konkretne naloge bodo sposobni rešiti s pomočjo računalniškega programa. Osnovne tehnike programiranja bodo nadgradili z modularnim pristopom in uporabo zahtevnejših tehnik razvoja programov. Spoznali bodo način uporabe programov za upravljanje različic datotek. S pomočjo računalniškega programa bodo sposobni reševanja težjih sestavljenih nalog.
Cilj predmeta je usmerjen v prenosljiva znanja kodiranja in s tem podlaga za kodiranje v različnih programskih jezikih, ne glede na izbrani programski jezik.
Znanje in razumevanje: Študenti pridobijo znanje iz osnovnih programskih konstruktov (spremenljivke, stavki, zanke, podprogrami ...) in njihova učinkovita uporaba za reševanje manjših programerskih problemov.
Analiza problema, uporaba ustreznih programerskih prijemov, sledenje različicam
Uporaba:
Sposobnost algoritmičnega pristopa k reševanju problemov. Reševanje matematičnih in drugih problemov z računalnikom, predvsem kadar je treba za rešitev problema sestaviti program. Sposobnost branja in pisanja dokumentacije in uporabe sledenja različicam.
Refleksija: Sposobnost programiranja omogoča uporabniku višji nivo nadzora nad računalnikom in mu omogoča reševanje problemov, ki jih z običajnimi aplikacijami ne more rešiti. Poznavanje osnov programiranja omogoča algoritmični pristop k reševanju poljubnih problemov. Študent spozna pomembnost uporabe knjižnic programov in ustrezne dokumentacije programske kode.
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet:
Programerske sposobnosti študent uporabi pri ostalih računalniških in numeričnih predmetih, sam način pristopa k problemu pa tudi pri ostalih predmetih. Prav tako bodo pri številnih drugih predmetih lahko koristno uporabili način sledenje različicam datotek.
predavanja, vaje, uporaba metod študija na daljavo, domače naloge, konzultacije, uporaba sistemov za avtomatsko preverjanje pravilnosti rešitev
Poročila računalniških vaj in domače naloge (pogoj za pristop k pisnemu izpitu), izpit iz vaj (kolokviji ali pisni izpit)
Seminarska naloga, ustni izpit – zagovor seminarske naloge
Študentje dobijo dve oceni: eno iz izpita iz vaj ter poročil laboratorijskih vaj in domačih nalog, drugo iz seminarske naloge in ustnega izpita.
ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), (ob upoštevanju Statuta UL)
Andrej Bauer:
HAJDINJAK, Melita, BAUER, Andrej. Similarity-based relations in Datalog programs. International journal of uncertainty, fuzziness and knowledge-based systems, ISSN 0218-4885, Oct. 2012, vol. 20, no. 5, str. 673-700. [COBISS-SI-ID 9428308]
BAUER, Andrej, STONE, Christopher A. RZ: a tool for bringing constructive and computable mathematics closer to programming practice. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2009, vol. 19, no. 1, str. 17-43. [COBISS-SI-ID 15325785]
LUKŠIČ, Primož, HORVAT, Boris, BAUER, Andrej, PISANSKI, Tomaž. Practical E-Learning for the Faculty of Mathematics and Physics at the University of Ljubljana. Interdisciplinary journal of knowledge & learning objects, ISSN 1552-2210, 2007, vol. 3, str. 73-83. [COBISS-SI-ID 14269529]
AWODEY, Steve, BAUER, Andrej. Propositions as [Types]. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2004, vol. 14, no. 4, str. 447-471. [COBISS-SI-ID 13374809]
Matija Lokar:
MORI, Nataša, LOKAR, Matija. A new interactive computer science textbook in Slovenia. V: BRODNIK, Andrej (ur.), TORT, Françoise (ur.). Informatics in schools : improvement of informatics knowledge and perception : 9th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2016, Münster, Germany, October 13-15, 2016 : proceedings. 9th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2016, Münster, Germany, October 13-15, 2016. Cham: Springer, cop. 2016. Str. 167-178. Lecture notes in computer science, 9973. ISBN 978-3-319-46746-7. ISSN 0302-9743. [COBISS-SI-ID 17796185]
JERŠE, Gregor, LOKAR, Matija. Learning and teaching numerical methods with a system for automatic assessment. The international journal for technology in mathematics education. 2017, vol. 24, no. 3, str. 121-127, ilustr. ISSN 1744-2710. DOI: 10.1564/tme_v24.3.03. [COBISS-SI-ID 1537634243]
LOKAR, Matija. Pišek - Programming with Blocks Competition : a new Slovenian Programming Competition. V: KORI, Külli (ur.), LAANPERE, Mart (ur.). Proceedings of the International Conference on Informatics in School: Situation, Evaluation and Perspectives, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020. Aachen: R. Piskac c/o Redaktion Sun SITE, Informatik V, RWTH Aachen, cop. 2020. 1 spletni vir (1 datoteka pdf (12 str.)). CEUR workshop proceedings, Vol. 2755. ISSN 1613-0073. http://ceur-ws.org/Vol-2755/paper1.pdf. [COBISS-SI-ID 41153539]
LOKAR, Matija, MUJKIČ, Maja. Uporaba Sistema Pišek pri pouku neobveznega izbirnega predmeta računalništvo. V: RAJKOVIČ, Uroš (ur.), BATAGELJ, Borut (ur.). Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi = Education in Information Society : 9. oktober 2020, 9 October 2020, Ljubljana, Slovenia : Informacijska družba - IS 2020 = Information Society - IS 2020 : zbornik 23. mednarodne multikonference = proceedings of the 23rd international multiconference : zvezek G = volume G. Ljubljana: Institut "Jožef Stefan", 2020. Str. 138-143, ilustr. ISBN 978-961-264-198-6, ISBN 978-961-264-199-3. http://library.ijs.si/Stacks/Proceedings/InformationSociety/2020/IS2020_Volume_G%20-%20VIVID.pdf. [COBISS-SI-ID 35065347]
LOKAR, Matija. Project TOMO: immediate feedback enabling service in teaching programming. V: CSERC'2019 : the collection of the CSERC submissions 2019. 8th Computer Science Education Research Conference (CSERC '19),18 - 20 November 2019, Larnaca, Cyprus. [S. l.: s. n.], 2019. Str. [105-110], ilustr. https://www.ou.nl/documents/49898/761136/CSERC_19_collected_papers_smaller.pdf/d1eed513-4ecf-edcb-a328-104d9167be4b. [COBISS-SI-ID 18809689]
LOKAR, Matija, PRETNAR, Matija. A low overhead automated service for teaching programming. V: Proceedings. 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, November 19-22, 2015, Koli, Finland. New York: ACM. 2015, str. 132-136. ACM International Conference Proceeding Series. ISBN 978-1-4503-4020-5. http://dx.doi.org/10.1145/2828959.2828964. [COBISS-SI-ID 17536089]
LOKAR, Matija. Prvi koraki v programiranje - kdaj in kako. V: RAJKOVIČ, Vladislav (ur.), BERNIK, Mojca (ur.), RAJKOVIČ, Uroš (ur.). Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi - VIVID 2014 : zbornik referatov = Education in information society : conference proceedings. Kranj: Fakulteta za organizacijske vede, 2014. Str. 127-144, ilustr. ISBN 978-961-232-278-6. http://vivid.fov.uni-mb.si/sites/vivid.fov.uni-mb.si/files/IS2014-web.pdf. [COBISS-SI-ID 17139801]