Preskoči na glavno vsebino

Podatkovne baze 1

2025/2026
Program:
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje Aplikativna matematika
Letnik:
2 letnik
Semester:
prvi
Vrsta:
obvezni
ECTS:
5
Jezik:
slovenski
Izvajalec (kontaktna oseba):
Ure na teden – 1. semester:
Predavanja
2
Seminar
0
Vaje
0
Laboratorij
2
Vsebina

Motivacija za delo s podatkovnimi bazami in osnovni pojmi: podatkovna baza, podatkovna neodvisnost, podatkovne baze in datotečni sistem, relacijske podatkovne baze.
Programska oprema za delo s podatkovnimi bazami s poudarkom na sistemih za upravljanje podatkovnih baz (SUPB).
Povpraševalni jezik SQL. Stavek SELECT. Omejitve, združevanje tabel (JOIN).
Najnujnejše o načrtovanju baz podatkov. ER diagrami.
Stavki CREATE TABLE, INSERT, UPDATE, DELETE.
Programski dostop do podatkovne baze.

Temeljni literatura in viri
  1. T. Mohorič: Podatkovne baze, 2. popravljena izd., Ljubljana : Bi-tim, 2002.
  2. R. Ramakrishnan, J. Gehrke: Database management systems, 3rd ed., Boston : McGraw-Hill, cop. 2003.
Cilji in kompetence

Študenti se bodo seznanili z osnovnimi definicijami podatka in informacije, organizacijo logične in fizične podatkovne baze ter vrsto poglavitnih podatkovnih modelov. Pridobili bodo znanja s področja povpraševalnih jezikov kot je SQL in se jih naučili uporabljati v praksi. Podrobno bodo spoznali tudi delovanje določenih sistemov za upravljanje podatkovnih baz.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje: Spoznavanje z bazami podatkov in praktičnim delom z njimi. Povezovanje programov in baz podatkov.
Uporaba:
Uporaba podatkovnih baz v informacijskih sistemih in na ostalih področjih računalništva in informatike.
Refleksija:
Študenti spoznajo načine dela s podatkovnimi bazami, kot ga v praksi pogosto uporabljajo. Spoznajo tako povezovanje baz s programiranjem kot tudi neposredno povpraševanje po podatkih.
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet:
Praktično znanje iz podatkovnih baz povečuje študentove sposobnosti za organizacijo podatkov, tako pri študiju kot v kasnejši zaposlitvi.

Metode poučevanja in učenja

predavanja, vaje, uporaba metod študija na daljavo, domače naloge, konzultacije

Načini ocenjevanja

Izpit iz vaj (pisni izpit)
Seminarska naloga, ustni izpit – zagovor seminarske naloge
Študentje dobijo dve oceni: eno iz izpita iz vaj, drugo iz seminarske naloge in ustnega izpita.
ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), (ob upoštevanju Statuta UL)

Reference nosilca

Andrej Bauer:
HAJDINJAK, Melita, BAUER, Andrej. Similarity-based relations in Datalog programs. International journal of uncertainty, fuzziness and knowledge-based systems, ISSN 0218-4885, Oct. 2012, vol. 20, no. 5, str. 673-700. [COBISS-SI-ID 9428308]
BAUER, Andrej, STONE, Christopher A. RZ: a tool for bringing constructive and computable mathematics closer to programming practice. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2009, vol. 19, no. 1, str. 17-43. [COBISS-SI-ID 15325785]
LUKŠIČ, Primož, HORVAT, Boris, BAUER, Andrej, PISANSKI, Tomaž. Practical E-Learning for the Faculty of Mathematics and Physics at the University of Ljubljana. Interdisciplinary journal of knowledge & learning objects, ISSN 1552-2210, 2007, vol. 3, str. 73-83. [COBISS-SI-ID 14269529]
AWODEY, Steve, BAUER, Andrej. Propositions as [Types]. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2004, vol. 14, no. 4, str. 447-471. [COBISS-SI-ID 13374809]
Matija Lokar:
A. Poberžnik, G. Bezjak, L. Jerše, S. Brezovnik, A. Arh-Klančar, N. Stopar, D. Smej Skutnik, F. Zupančič, J. Bajc, M. Lokar, V. Manfreda Kolar, Š. Rožanc, R. Krajnc, R. Repnik, P. Čeh, A. Žakelj, A. Triller, M. Cotič, E. Klemenčič, M. Ploj Vitrič in drugi, Razvijanje zmožnosti reševanja avtentičnih problemov z digitalnimi tehnologijami. Spletna izd. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2022. [COBISS-SI-ID 103284739]
CERAR, Špela, LOKAR, Matija, ANŽELJ, Gregor, BRODNIK, Andrej, NANČOVSKA ŠERBEC, Irena. Textbooks and materials for teaching computer science in Slovenia. V: BOLLIN, Andreas (ur.), FUTSCHEK, Gerald (ur.). Informatics in schools : a step beyond digital education : 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26-28, 2022 : proceedings. Cham: Springer, cop. 2022. Str. 138-149, ilustr., graf. prikaza. Lecture Notes in Computer Science, 13488. ISBN 978-3-031-15850-6. ISSN 0302-9743. [COBISS-SI-ID 128020483]
LOKAR, Matija. Designing tasks for CAS/DGS classrooms. V: TIME 2010, Technology and its Integration into Mathematics Education, July 6th-10th, 2010, Málaga, Spain. Proceedings of TIME 2010 : Technology and its Integration into Mathematics Education. Málaga: Universidad de Málaga, 2011, 17 str. [COBISS-SI-ID 15643993]
KUDREVIČIUS, Evelina. Platforma SharePoint in oblikovanje glavne strani : diplomska naloga. Ljubljana: [E. Kudrevičius], 2008. 77 f., ilustr. [COBISS-SI-ID 15105625]
Janoš Vidali:
BERČIČ, Katja, VIDALI, Janoš. DiscreteZOO : a fingerprint database of discrete objects. Mathematics in computer science. Sep. 2020, vol 14, iss. 3, str. 559-575. ISSN 1661-8270 [COBISS-SI-ID 24924419]
VIDALI, Janoš, NOSE, Peter, PAŠALIĆ, Enes. Collisions for variants of the BLAKE hash function. Information processing letters. July 2010, vol. 110, no. 14/15, str. 585-590. ISSN 0020-0190. [COBISS-SI-ID 1024263252]
VIDALI, Janoš. Using symbolic computation to prove nonexistence of distance-regular graphs. The Electronic journal of combinatorics. 2018, vol. 25, iss. 4, paper p4.21 (10 str.). ISSN 1077-8926. [COBISS-SI-ID 18469721]