Preskoči na glavno vsebino

Matematika v uporabi

2025/2026
Program:
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje Aplikativna matematika
Letnik:
3 letnik
Semester:
drugi
Vrsta:
obvezni
ECTS:
6
Jezik:
slovenski
Ure na teden – 2. semester:
Predavanja
2
Seminar
1
Vaje
0
Laboratorij
2
Vsebina

Študenti se spoznajo s teoretičnim in praktičnim ozadjem izbranega problema iz prakse. Nato z vertikalno povezavo znanj, ki so jih osvojili v teku študija (analiza, linearna algebra, diskretne strukture, numerične metode, optimizacija, baze podatkov, programiranje,…) pripravijo smernice za reševanje, predlagajo uporabo smiselnih metod in skupinsko implementirajo rešitev v ustreznem programskem okolju. Izdelano rešitev preverijo na primerih, predstavijo, evalvirajo in predlagajo morebitne izboljšave ter posplošitve.

Temeljni literatura in viri

Sodobni učbeniki in priročniki s področja analize, linearne algebre, diskretnih struktur, numeričnih metod, optimizacije, podatkovnih baz, programiranja,…
Zapiski s predavanj, gradiva za vaje in ostalo gradivo se v spletni učilnici predmeta letno posodablja in sledi sodobnim trendom/
Modern textbooks and manuals on the subjects of analysis, linear algebra, discrete structures, numerical methods, optimization, databases, programming, etc.
Lecture notes, exercise materials, and other resources are updated regularly in the subject's online classroom which follow modern trends.

Cilji in kompetence

Študenti se usposobijo za kombinirano uporabo različnih znanj in za delo v skupini pri reševanju kompleksnega problema. Naučijo se pravilno izbirati metode reševanja in predstaviti rešitev v ustrezni obliki. Sposobni so kritično presoditi končni rezultati, prepoznati slabosti izbrane metode ter predlagati izboljšave.

Predvideni študijski rezultati

Izdelana rešitev zastavljenega problema v izbranem programskem okolju z uporabo znanj, pridobljenih v dosedanjem učnem procesu.
Ustrezno pripravljeno poročilo o reševanju problema in rezultatih.
Kritična ocena izdelane rešitve in predlaganje izboljšav ter posplošitev.
Razlikovanje med različnimi načini prikaza rezultatov.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, vaje, individualno laboratorijsko delo in delo v skupini, različne oblike dela na daljavo, demonstracija rezultatov in pisanje zaključnega poročila.

Načini ocenjevanja

izdelava projekta
predstavitev
priprava poročila z zagovorom
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)

Reference nosilca

Jan Grošelj:
J. Grošelj, M. Knez, Generalized C1 Clough–Tocher splines for CAGD and FEM, Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering 395 (2022), 114983, 22 str. [COBISS-SI-ID 125760515]
M. Kuralt, A. Cmok Kučič, R. Gašperšič, J. Grošelj, M. Knez, A. Filder, Gingival shape analysis using surface curvature estimation of the intraoral scans, BMC Oral Health 22, 283 (2022), 11 str. [COBISS-SI-ID 116774659]
J. Grošelj, M. Kapl, M. Knez, T. Takacs, V. Vitrih, A super-smooth C1 spline space over planar mixed triangle and quadrilateral meshes, Computers & Mathematics with Applications 80 (12) (2020), 2623–2643 [COBISS-SI-ID 34427395]
Matija Lokar:
A. Poberžnik, G. Bezjak, L. Jerše, S. Brezovnik, A. Arh-Klančar, N. Stopar, D. Smej Skutnik, F. Zupančič, J. Bajc, M. Lokar, V. Manfreda Kolar, Š. Rožanc, R. Krajnc, R. Repnik, P. Čeh, A. Žakelj, A. Triller, M. Cotič, E. Klemenčič, M. Ploj Vitrič in drugi, Razvijanje zmožnosti reševanja avtentičnih problemov z digitalnimi tehnologijami. Spletna izd. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2022. [COBISS-SI-ID 103284739]
G. Jerše in M. Lokar, Learning and teaching programming and numerical methods with a system for automatic assessment, 6th Central and Eastern European Conference on Computer Algebra and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Education, 2016, Târgu Mureş, Romania, Cluj-Napoca: Sapientia - Hungarian University of Transylvania, 1-18. [COBISS-SI-ID 17830489]
M. Lokar, P. Libbrecht, Obstacles in combining the use of various tools in solving mathematical problems - why is Copy/Paste often useless, 6th Central and Eastern European Conference on Computer Algebra and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Education, 2016, Târgu Mureş, Romania. Cluj-Napoca: Sapientia - Hungarian University of Transylvania, 1-15. [COBISS-SI-ID 17829977]
M. Lokar in M. Pretnar, A low overhead automated service for teaching programming. 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, 2015, Koli, Finland, 132-136. [COBISS-SI-ID 17536089]
Emil Žagar:
E. Žagar, Arc length preserving G2 Hermite interpolation of circular arcs, J. Comput. Appl. Math., 423 (2023), 115008, 12 str. [COBISS-SI-ID 134609923]
A. Vavpetič in E. Žagar, Geometric approximation of the sphere by triangular polynomial spline patches, Comput. Aided Geom. Design 92 (2022), 102061, 12 str. [COBISS-SI-ID 88497155],
R. T. Farouki, M. Knez, V. Vitrih in E. Žagar, On the construction of polynomial minimal surfaces with Pythagorean normals, Appl. Math. Comput. 435 (2022), 127439, 12 str. [COBISS-SI-ID 119810563]