Opravljen predmet Podatkovne baze 1.
Podatkovne baze 2
Napredno načrtovanje podatkovnih baz. Uporaba normaliziranih oblik relacij.
Pogledi. Osnovno o transakcijah.
MVC model in spletni vmesnik za dostop do baze.Osnove administracije podatkovnih baz: uporabniške vloge in privilegiji, logični in fizični prostor, dnevniki, načini delovanja podatkovne baze.
- T. Mohorič: Podatkovne baze, 2. popravljena izd., Ljubljana : Bi-tim, 2002.
- R. Ramakrishnan, J. Gehrke: Database management systems, 3rd ed., Boston : McGraw-Hill, cop. 2003.
- T. M. Connolly, C. E. Begg: Database systems : a practical approach to design, implementation and management, 6th ed., Pearson, 2014.
- S. Sumathi, S. Esakkirajan: Fundamentals of Relational Database Management Systems, Springer, 2007.
Cilj predmeta predstaviti dodatne principe delovanja sistemov za upravljanje s podatkovnimi bazami (SUPB), jih seznaniti z načini uporabe podatkovnih baz in jih pripraviti na samostojno in suvereno uporabo orodij za delo z bazami podatkov.
Spoznati načine gradnje spletnega vmesnika do baze.
Znanje in razumevanje: Spoznavanje z bazami podatkov in praktičnim delom z njimi. Povezovanje programov in baz podatkov.
Uporaba:
Uporaba orodij za delo s podatkovnimi bazamiin dela s povpraševalnim jezikom SQL.
Refleksija:
Študenti spoznajo načine dela s podatkovnimi bazami, kot ga v praksi pogosto uporabljajo. Spoznajo tako povezovanje baz s programiranjem kot tudi neposredno povpraševanje po podatkih.
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet:
Praktično znanje iz podatkovnih baz povečuje študentove sposobnosti za organizacijo podatkov, tako pri študiju kot v kasnejši zaposlitvi.
predavanja, vaje, uporaba metod študija na daljavo, domače naloge, konzultacije
Študenti dobijo eno oceno iz projekta z zagovorom.
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)
izdelava projekta
predstavitev
priprava poročila z zagovorom
Andrej Bauer:
HAJDINJAK, Melita, BAUER, Andrej. Similarity-based relations in Datalog programs. International journal of uncertainty, fuzziness and knowledge-based systems, ISSN 0218-4885, Oct. 2012, vol. 20, no. 5, str. 673-700. [COBISS-SI-ID 9428308]
BAUER, Andrej, STONE, Christopher A. RZ: a tool for bringing constructive and computable mathematics closer to programming practice. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2009, vol. 19, no. 1, str. 17-43. [COBISS-SI-ID 15325785]
LUKŠIČ, Primož, HORVAT, Boris, BAUER, Andrej, PISANSKI, Tomaž. Practical E-Learning for the Faculty of Mathematics and Physics at the University of Ljubljana. Interdisciplinary journal of knowledge & learning objects, ISSN 1552-2210, 2007, vol. 3, str. 73-83. [COBISS-SI-ID 14269529]
AWODEY, Steve, BAUER, Andrej. Propositions as [Types]. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2004, vol. 14, no. 4, str. 447-471. [COBISS-SI-ID 13374809]
Matija Lokar:
A. Poberžnik, G. Bezjak, L. Jerše, S. Brezovnik, A. Arh-Klančar, N. Stopar, D. Smej Skutnik, F. Zupančič, J. Bajc, M. Lokar, V. Manfreda Kolar, Š. Rožanc, R. Krajnc, R. Repnik, P. Čeh, A. Žakelj, A. Triller, M. Cotič, E. Klemenčič, M. Ploj Vitrič in drugi, Razvijanje zmožnosti reševanja avtentičnih problemov z digitalnimi tehnologijami. Spletna izd. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 2022. [COBISS-SI-ID 103284739]
CERAR, Špela, LOKAR, Matija, ANŽELJ, Gregor, BRODNIK, Andrej, NANČOVSKA ŠERBEC, Irena. Textbooks and materials for teaching computer science in Slovenia. V: BOLLIN, Andreas (ur.), FUTSCHEK, Gerald (ur.). Informatics in schools : a step beyond digital education : 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26-28, 2022 : proceedings. Cham: Springer, cop. 2022. Str. 138-149, ilustr., graf. prikaza. Lecture Notes in Computer Science, 13488. ISBN 978-3-031-15850-6. ISSN 0302-9743. [COBISS-SI-ID 128020483]
LOKAR, Matija. Designing tasks for CAS/DGS classrooms. V: TIME 2010, Technology and its Integration into Mathematics Education, July 6th-10th, 2010, Málaga, Spain. Proceedings of TIME 2010 : Technology and its Integration into Mathematics Education. Málaga: Universidad de Málaga, 2011, 17 str. [COBISS-SI-ID 15643993]
KUDREVIČIUS, Evelina. Platforma SharePoint in oblikovanje glavne strani : diplomska naloga. Ljubljana: [E. Kudrevičius], 2008. 77 f., ilustr. [COBISS-SI-ID 15105625]
Janoš Vidali:
BERČIČ, Katja, VIDALI, Janoš. DiscreteZOO : a fingerprint database of discrete objects. Mathematics in computer science. Sep. 2020, vol 14, iss. 3, str. 559-575. ISSN 1661-8270 [COBISS-SI-ID 24924419]
VIDALI, Janoš, NOSE, Peter, PAŠALIĆ, Enes. Collisions for variants of the BLAKE hash function. Information processing letters. July 2010, vol. 110, no. 14/15, str. 585-590. ISSN 0020-0190. [COBISS-SI-ID 1024263252]
VIDALI, Janoš. Using symbolic computation to prove nonexistence of distance-regular graphs. The Electronic journal of combinatorics. 2018, vol. 25, iss. 4, paper p4.21 (10 str.). ISSN 1077-8926. [COBISS-SI-ID 18469721]