Preskoči na glavno vsebino

Programiranje 2

2025/2026
Program:
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje Aplikativna matematika
Letnik:
2 letnik
Semester:
drugi
Vrsta:
obvezni
ECTS:
5
Jezik:
slovenski
Izvajalec (kontaktna oseba):

izr. prof. Lovro Šubelj

Ure na teden – 2. semester:
Predavanja
2
Seminar
0
Vaje
0
Laboratorij
2
Vsebina

Objektno programiranje, dedovanje.
Uporaba programskih knjižnic (kot so npr. MatPlotLib, Numpy, beautifulSoup, …) Modularno programiranje, načrtovanje in organizacija večjih programskih enot.
Testiranje (UnitTest) in iskanje napak
Pridobivanje, izmenjava in obdelava množice podatkov (JSON, XML, spletno pobiranje podatkov)
Grafični uporabniški vmesniki, dogodkovno programiranje.

Temeljni literatura in viri

Priročniki in učbeniki za programske jezike, ki jih študenti spoznajo.
Spletne strani in tečaji (Coursera, Udacity, Edx ...) za učenje programskega jezika, izbor je vsakoletno osvežen na spletni strani predmeta.
Zapiski s predavanj, gradivo za vaje in ostalo gradivo v spletni učilnici predmeta.
Zaradi hitrega razvoja informacijskih tehnologij se literatura in viri redno prilagajajo razvoju programskih jezikov in didaktike poučevanja le teh. Konkretni naslovi, ki bi jih navedli, bi bili v času izvajanja že zastareli.
Manuals and textbooks for programming languages.
Web sites and courses (Coursera, Udacity, Edx...), selection is annually refreshed on the Web site of the subject.
Notes from lectures, tutorials and other resources in the online classroom.
References and resources are refreshed regularly to address the development of programming languages and the didactics of teaching. Specific resources listed would have been at the time of the implementation already obsolete.

Cilji in kompetence

Študenti bodo spoznali in se naučili naprednejših tehnik programiranja, kot so objektno in dogodkovno usmerjeno programiranje. Uporabljali bodo programske knjižnice s področja matematike in obdelave množice podatkov. S pomočjo računalnika bodo sposobni reševati kompleksnejše matematične probleme in probleme iz realnega življenja.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje: Načrtovanje razredov, uporaba objektov, modularizacija programske kode. Povezava matematike in programiranja.
Uporaba: Naprednejše programerske sposobnosti študent uporabi pri reševanju problemov pri predmetih iz področja računalništva in numeričnih metod.
Refleksija: Raznovrstnost konceptov in orodij v programiranju zahteva širok spekter znanja in njegovo nenehno osveževanje. Diplomant programa potrebuje znanja glede povezaovanja matematike in programiranja.
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet:
Sposobnost načrtovanja večjih programskih enot. Pridobivanje množice podatkov iz različnih virov. Način pristopa k obravnavi problemov, pomemben za študij podatkovnih struktur in algoritmov. Povezava matematike in programiranja.

Metode poučevanja in učenja

predavanja, vaje, uporaba metod študija na daljavo, domače naloge, konzultacije

Načini ocenjevanja

Poročila računalniških vaj in/ali domače naloge (pogoj za pristop k pisnemu izpitu), izpit iz vaj (kolokviji ali pisni izpit)
Seminarska naloga, ustni izpit – zagovor seminarske naloge
Študentje dobijo dve oceni: eno iz izpita iz vaj ter domačih nalog, drugo iz seminarske naloge in ustnega izpita.
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)

Reference nosilca

Andrej Bauer:
HAJDINJAK, Melita, BAUER, Andrej. Similarity-based relations in Datalog programs. International journal of uncertainty, fuzziness and knowledge-based systems, ISSN 0218-4885, Oct. 2012, vol. 20, no. 5, str. 673-700. [COBISS-SI-ID 9428308]
BAUER, Andrej, STONE, Christopher A. RZ: a tool for bringing constructive and computable mathematics closer to programming practice. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2009, vol. 19, no. 1, str. 17-43. [COBISS-SI-ID 15325785]
LUKŠIČ, Primož, HORVAT, Boris, BAUER, Andrej, PISANSKI, Tomaž. Practical E-Learning for the Faculty of Mathematics and Physics at the University of Ljubljana. Interdisciplinary journal of knowledge & learning objects, ISSN 1552-2210, 2007, vol. 3, str. 73-83. [COBISS-SI-ID 14269529]
AWODEY, Steve, BAUER, Andrej. Propositions as [Types]. Journal of logic and computation, ISSN 0955-792X, 2004, vol. 14, no. 4, str. 447-471. [COBISS-SI-ID 13374809]
Matija Lokar:
LOKAR, Matija. Prvenstvo študentskih ekip Univerze v Ljubljani v programiranju 2002. Ljubljana: [Fakulteta za matematiko in fiziko], 2002. 100 str., ilustr. [COBISS-SI-ID 12122457]
LOKAR, Matija. Pišek - Programming with Blocks Competition : a new Slovenian Programming Competition. V: KORI, Külli (ur.), LAANPERE, Mart (ur.). Proceedings of the International Conference on Informatics in School: Situation, Evaluation and Perspectives, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020. Aachen: R. Piskac c/o Redaktion Sun SITE, Informatik V, RWTH Aachen, cop. 2020. 1 spletni vir (1 datoteka pdf (12 str.)). CEUR workshop proceedings, Vol. 2755. ISSN 1613-0073. http://ceur-ws.org/Vol-2755/paper1.pdf. [COBISS-SI-ID 41153539]
LOKAR, Matija, MUJKIČ, Maja. Uporaba Sistema Pišek pri pouku neobveznega izbirnega predmeta računalništvo. V: RAJKOVIČ, Uroš (ur.), BATAGELJ, Borut (ur.). Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi = Education in Information Society : 9. oktober 2020, 9 October 2020, Ljubljana, Slovenia : Informacijska družba - IS 2020 = Information Society - IS 2020 : zbornik 23. mednarodne multikonference = proceedings of the 23rd international multiconference : zvezek G = volume G. Ljubljana: Institut "Jožef Stefan", 2020. Str. 138-143, ilustr. ISBN 978-961-264-198-6, ISBN 978-961-264-199-3. http://library.ijs.si/Stacks/Proceedings/InformationSociety/2020/IS2020_Volume_G%20-%20VIVID.pdf. [COBISS-SI-ID 35065347]
LOKAR, Matija. Project TOMO: immediate feedback enabling service in teaching programming. V: CSERC'2019 : the collection of the CSERC submissions 2019. 8th Computer Science Education Research Conference (CSERC '19),18 - 20 November 2019, Larnaca, Cyprus. [S. l.: s. n.], 2019. Str. [105-110], ilustr. https://www.ou.nl/documents/49898/761136/CSERC_19_collected_papers_smaller.pdf/d1eed513-4ecf-edcb-a328-104d9167be4b. [COBISS-SI-ID 18809689]
LOKAR, Matija, PRETNAR, Matija. A low overhead automated service for teaching programming. V: Proceedings. 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, November 19-22, 2015, Koli, Finland. New York: ACM. 2015, str. 132-136. ACM International Conference Proceeding Series. ISBN 978-1-4503-4020-5. http://dx.doi.org/10.1145/2828959.2828964. [COBISS-SI-ID 17536089]
LOKAR, Matija. Prvi koraki v programiranje - kdaj in kako. V: RAJKOVIČ, Vladislav (ur.), BERNIK, Mojca (ur.), RAJKOVIČ, Uroš (ur.). Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi - VIVID 2014 : zbornik referatov = Education in information society : conference proceedings. Kranj: Fakulteta za organizacijske vede, 2014. Str. 127-144, ilustr. ISBN 978-961-232-278-6. http://vivid.fov.uni-mb.si/sites/vivid.fov.uni-mb.si/files/IS2014-web.pdf. [COBISS-SI-ID 17139801]