Pogojev za vključitev v delo ni.
Matematika v industriji
Študent se seznani z reševanjem matematičnih problemov v praksi v sodelovanju s podjetji, uradi ali raziskovalnimi institucijami. Izvedba poteka v obliki projektnega dela, vse od dogovora do zaključka projekta. Vsebina projektnega dela mora biti s področja matematike ali računalniške matematike in mora vsebovati vsaj nekaj od spodaj naštetih elementov: izdelavo modelne rešitve za nek konkreten matematičen problem iz realnega sveta, numerično modeliranje, uporabo na realnih podatkih, primerjavo modelne rešitve z nalogo iz realnega sveta, pripravo in izvedbo obsežnejše matematične ali računalniške delavnice na izbrano temo, izdelava različnih računalniških pripomočkov. Ob zaključku študent pripravi poročilo in predstavi rezultate v obliki seminarskega predavanja.
- C. L. Dym: Principles of mathematical modeling, 2nd ed., Amsterdam : Elsevier Academic Press, cop. 2004.
- S. Howison: Practical applied mathematics : modelling, analysis, approximation, Cambridge : Cambridge University Press, 2005.
- M. S. Klamkin, ed.: Mathematical modelling : classroom notes in applied mathematics, Philadelphia : Society for Industrial and Applied Mathematics, 1995, cop. 1987.
- E. Zakrajšek: Matematično modeliranje, Ljubljana : DMFA - založništvo, 2004.
Cilj predmeta je razviti sposobnosti sodelovanja matematika z nematematiki pri reševanju problemov iz realnega sveta.
Kompetence so: razvijanje sposobnosti komuniciranja s potencialnimi uporabniki matematičnih znanj, razvijanje sposobnosti skupinskega dela, sposobnost nadgrajevanja šolskih modelov, spretnost uporabe programskih orodij, z eno besedo, vzgoja industrijskih matematikov za potrebe trga dela.
Znanje in razumevanje:
Sposobnost komuniciranja z uporabniki matematičnih znanj, sposobnost formuliranje problemov, razumevanje matematičnega modeliranja.
Uporaba:
Reševanje problemov iz realnega sveta. Povezava z uporabniki matematičnih znanj.
Refleksija:
Refleksija lastnega razumevanja pridobljenih matematičnih znanj na problemih iz prakse, kritično ovrednotenje skladnosti med teoretičnimi načeli in dejanskim stanjem v praksi.
Prenosljive spretnosti – niso vezane le na en predmet:Spretnost uporabe virov znanja, zbiranja in interpretacije podatkov, sodelovanja s strokovnjaki iz drugih področij, skupinsko delo, poročanje o rezultatih dela, pisanje poročil.
Projektno delo, delo na terenu, individualen študij, seminarji, nastopi.
Projektno poročilo
Predstavitev poročila
ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), (ob upoštevanju Statuta UL)
George Mejak:
MEJAK, George. On extension of functions with zero trace on a part of boundary. Journal of mathematical analysis and applications, ISSN 0022-247X. [Print ed.], 1993, let. 175, str. 305-314. [COBISS-SI-ID 5828441]
MEJAK, George. Finite element solution of a model free surface problem by the optimal shape design approach. International journal for numerical methods in engineering, ISSN 0029-5981. [Print ed.], 1997, vol. 40, str. 1525-1550. [COBISS-SI-ID 9983833]
MEJAK, George. Eshebly tensors for a finite spherical domain with an axisymmetric inclusion. European journal of mechanics. A, Solids, ISSN 0997-7538. [Print ed.], 2011, vol. 30, iss. 4, str. 477-490. [COBISS-SI-ID 16025177]
Marjetka Knez:
KURALT, Marko, CMOK KUČIČ, Alja, GAŠPERŠIČ, Rok, GROŠELJ, Jan, KNEZ, Marjetka, FIDLER, Aleš. Gingival shape analysis using surface curvature estimation of the intraoral scans. BMC oral health. 2022, vol. 22, str. 1-11. DOI: 10.1186/s12903-022-02322-y. [COBISS-SI-ID 116774659]
GROŠELJ, Jan, KNEZ, Marjetka. Generalized C1 Clough-Tocher splines for CAGD and FEM. Computer methods in applied mechanics and engineering. May 2022, vol. 395, art. 114983 (22 str.) DOI: 10.1016/j.cma.2022.114983. [COBISS-SI-ID 125760515]
KNEZ, Marjetka, PELOSI, Francesca, SAMPOLI, Maria Lucia. Construction of G2 spatial interpolants with prescribed arc lengths. Journal of computational and applied mathematics. May 2024, vol. 441, [article no.] 115684 (14 str.) DOI: 10.1016/j.cam.2023.115684. [COBISS-SI-ID 179837955]