Preskoči na glavno vsebino

Matematika za nadarjene *

2025/2026
Program:
Enoviti magistrski študijski program 2. stopnje Pedagoška matematika
Letnik:
4 ali 5 letnik
Semester:
drugi
Vrsta:
obvezni
ECTS:
5
Jezik:
slovenski
Izvajalec (kontaktna oseba):
Ure na teden – 2. semester:
Predavanja
2
Seminar
0
Vaje
2
Laboratorij
0
Vsebina

Priprava zahtevnejših matematičnih tem za nadarjene učence in dijake. Uporaba računalniških orodij za pripravo gradiva za predavanje.

Obravnava nalog z matematičnih tekmovanj (npr. državno tekmovanje iz matematike, tekmovanje iz razvedrilne matematike, tekmovanje iz logike, mednarodna matematična olimpijada). Priprava krožka za nadarjene učence in dijake.

Predavanja zunanjih strokovnjakov, npr. o specifikah dela z nadarjenimi učenci, o pripravah na matematična tekmovanja... Pogovor z gimnazijskimi profesorji o njihovih izkušnjah.

Uporaba TeXa in programa za risanje matematičnih risb ter priprava članka, primernega za objavo v poljudnoznanstveni reviji Presek.

Temeljni literatura in viri
  1. B. Burn, A. Chetwynd: A cascade of numbers : an introduction to number theory, London : Arnold, cop. 1996.
  2. J. R. Silvester: Geometry : ancient and modern, Oxford : Oxford University Press, 2001.
  3. A. M. Yaglom, I. M. Yaglom: Challenging mathematical problems with elementary solutions. Vol. 1, Combinatorial analysis and probability theory, San Francisco : Holden-Day, 1964.
  4. A. M. Yaglom, I. M. Yaglom: Challenging mathematical problems with elementary solutions. Vol. 2, San Francisco : Holden-Day, cop. 1967.
Cilji in kompetence

Slušatelji se spoznajo z elementarnimi a zahtevnejšimi vsebinami in metodami dela, ki so primerne in potrebne za delo z nadarjenimi dijaki in za razvijanje motivacije za delo najboljših.

Predvideni študijski rezultati

Poznavanje in razumevanje zahtevnejših elementarnih vsebin.

Metode poučevanja in učenja

Problemsko reševanje, predavanja, vaje, domače naloge, konzultacije, praktično delo z dijaki.

Načini ocenjevanja

Domače naloge, projektno delo, nastopi
ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), (ob upoštevanju Statuta UL)

Reference nosilca

Damjan Kobal:
KOBAL, Damjan. Technology and simple math ideas inspire teaching. V: ICME - 12 : the 12th International Congress on Mathematical Education, July 8-15, 2012, COEX, Seul, Korea. Cheongju: Korea National University of Education, 2012, 7 str. [COBISS-SI-ID 17151577]
KOBAL, Damjan, et al. Integrating algebra and geometry with complex numbers. V: International Seminar in Mathematics Education 2011. Park City: Park City Mathematics Institute - Institute for Advanced Study, cop. 2013, 9 str. [COBISS-SI-ID 17152345]
KOBAL, Damjan. Inner product space and circle power. Publicationes mathematicae, ISSN 0033-3883, 2012, vol. 81, fasc. 1-2, str. 1-9. [COBISS-SI-ID 16336473]
KOBAL, Damjan. Bijections preserving invertibility of differences of matrices on H [sub] n. Acta mathematica Sinica, English series, ISSN 1439-8516, 2008, vol. 24, no. 10, str. 1651-1654. [COBISS-SI-ID 15588441]
Matjaž Konvalinka:
KONVALINKA, Matjaž, Seminar "Moderni izzivi poučevanja matematike", Fakulteta za matematiko in fiziko, Ljubljana, 20.-21.september 2013. Catalanova števila. Ljubljana, 21. 9. 2013. [COBISS-SI-ID 17227353]
KONVALINKA, Matjaž, FMF seminar za učitelje matematike, Fakulteta za matematiko in fiziko, Ljubljana, 21. - 22. september 2018. Gessel-Viennotova lema in determinante v kombinatoriki : Ljubljana, 22. 9. 2018. [COBISS-SI-ID 18576473]
ZAJC, Gal. Prostornine pravilnih politopov : matematika. Ljubljana: Gimnazija Bežigrad, 2019. 54 str., ilustr., mentorica Jasna Kos, somentor Matjaž Konvalinka [COBISS-SI-ID 2057090]
FISCHER, Ilse, KONVALINKA, Matjaž. The mysterious story of square ice, piles of cubes, and bijections. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. Sep. 2020, vol. 117, no. 38, str. 23460-23466, ilustr. [COBISS-SI-ID 27280643]