Pogojev za vključitev v delo ni.
Sodobni trendi v izobraževanju matematike *
Pri predmetu se obravnavajo sodobni pristopi k poučevanju matematike, ki jih omogoča uporaba digitalne tehnologije. Poudarek je na možnostih, ki jih ta tehnologija odpira za preoblikovanje poučevanja, denimo za obrnjen razred, problemsko usmerjeno učenje in uporabo prosto dostopnih učnih vsebin. Razpravljamo o tem, kako lahko pouk matematike poleg osnovnega prenosa znanja prispeva tudi k razvoju širših kompetenc, kot so samostojno učenje, kritično mišljenje in umeščanje matematičnih tem v širši (družbeni, znanstveni, kulturni) kontekst.
Drugi sklop vsebin obravnava konkretne rabe digitalne tehnologije pri pouku, kot so sprotno preverjanje znanja, spletna učilnica, video, animacije in interaktivne vsebine. Upoštevani so tudi sodobni trendi, kot sta uporaba umetne inteligence in vključevanje v spletne učne skupnosti. Pri vseh vsebinah je ključen cilj razvijati sposobnost kritične presoje uporabe tehnologije v izobraževalnem kontekstu, ne pa le njene tehnične uporabe.
- A. Engel: Exploring mathematics with your computer, Washington : The Mathematical Association of America, cop. 1993.
- A. Orton: Learning Mathematics: Issues, theory and classroom practice, 3rd ed., London : Continuum, 2004.
- D. L. Ronis: Problem-based learning for math & science : integrating inquiry and the internet, 2nd ed., Thousand Oaks : Corwin Press, cop. 2008.
- M. Selinger, ed.: Teaching mathematics, London : Routledge; Milton Keynes: The Open University, 1994.
Študenti razvijejo razumevanje sodobnih didaktičnih pristopov k poučevanju matematike in možnosti, ki jih ponuja uporaba digitalnih tehnologij. Sposobni so premišljeno načrtovati pouk, ki spodbuja aktivno vlogo učenca, samostojno učenje in umeščanje matematične vsebine v širši kontekst. Razvijejo sposobnost kritičnega vrednotenja učnih pristopov in digitalnih orodij z vidika učne učinkovitosti, dostopnosti in pedagoške ustreznosti. Usposobijo se za uporabo sodobnih tehnologij kot pripomočka za doseganje različnih učnih ciljev in za odzivno prilagajanje pouka glede na potrebe učencev in okoliščine poučevanja.
Študent razume sodobne didaktične pristope in vlogo digitalne tehnologije pri poučevanju matematike. Sposoben je oblikovati pouk, ki vključuje aktivno učenje, in kritično presojati uporabo digitalnih orodij glede na pedagoški kontekst. Zna poiskati in smiselno vključiti prosto dostopne učne vire ter prilagoditi svojo prakso potrebam učencev in okoliščinam pouka.
predavanja, vaje, projektno delo, konzultacije.
Študenti opravijo obveznosti pri vajah in obširnejši projekt z nastopom.
ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), (ob upoštevanju Statuta UL)
Andrej Bauer:
• LUKŠIČ, Primož, HORVAT, Boris, BAUER, Andrej, PISANSKI, Tomaž. Practical E-Learning for the Faculty of Mathematics and Physics at the University of Ljubljana. Interdisciplinary journal of knowledge & learning objects. 2007, vol. 3, str. 73-83. [COBISS-SI-ID 14269529]
• BAUER, Andrej. Five stages of accepting constructive mathematics. Bulletin (new series) of the American Mathematical Society. 2017, vol. 54, no. 3, str. 481-498. [COBISS-SI-ID 18066265]
• MASSRI, Besher M., PITA COSTA, João, GROBELNIK, Marko, BRANK, Janez, STOPAR, Luka, BAUER, Andrej. A global COVID-19 observatory, monitoring the pandemics through text mining and visualization. Informatica : an international journal of computing and informatics. [Tiskana izd.]. Mar. 2022, vol. 46, no. 1, str. 49-55. [COBISS-SI-ID 107602179]
• HASELWARTER, Philipp Georg, BAUER, Andrej. Finitary type theories with and without contexts. Journal of automated reasoning. Dec. 2023, vol. 67, iss. 4, article no. 36, 87 str. [COBISS-SI-ID 168229379]
Matija Pretnar:
• LUKŠIČ, Žiga., PRETNAR, Matija. Local algebraic effect theories. Journal of Functional Programming, ISSN - 1469-7653, 2020, vol. 30, E13, 27 strani [COBISS-SI-ID – 53281795]
• FORSTER, Y., KAMMAR, O., LINDLEY, S., PRETNAR, M. (2019). On the expressive power of user-defined effects: Effect handlers, monadic reflection, delimited control. Journal of Functional Programming, ISSN - 1469-7653, 2019, vol. 29, E15, 43 strani [COBISS-SI-ID – 18852441]
• LOKAR, Matija, PRETNAR, Matija. A low overhead automated service for teaching programming. Koli Calling '15: Proceedings of the 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, 2015, 132–136 [COBISS-SI-ID – 17536089]