Preskoči na glavno vsebino

Izbrana poglavja iz didaktike matematike

2024/2025
Program:
Doktorski študijski program 3. stopnje Matematika in fizika
Smer:
Matematika
Letnik:
1 ali 2 letnik
Semester:
prvi ali drugi
Vrsta:
izbirni
ECTS:
6
Jezik:
slovenski, angleški
Nosilec predmeta:
Ure na teden – 1. ali 2. semester:
Predavanja
2
Seminar
0
Vaje
0
Laboratorij
0
Vsebina

V odvisnosti od interesov in usmerjenosti študentov bo izvajalec izbral in kombiniral med temami:

Teorije učenja:
Behavioristične, kognitivne, konstruktivistične, interakcijske teorije učenja, Koncept matematičnega znanja, cilji poučevanja matematike, učenje matematike in procesiranje informacij, brunerjeva teorija reprezentacij, klasične in sodobne teorije reševanja matematičnih problemov, šolska praksa.

Motivacija v razredu:
Zanimivi naslovi popularizacije matematike, matematika v računalništvu, matematika v tehnologiji, matematika v avtomobilizmu, matematika moderne digitalne zvočne tehnike, matematika v biologiji, matematika v medicini ...

Izobraževalna orodja s področja IKT:
Računalnik pri pouku matematike, prosojnice, latex, risanje v latexu, splet, interaktivna spletna orodja, orodja za simbolno računanje, orodja za dinamično geometrijo, interaktivna tabla.

Matematične vsebine z IKT:
Primeri obdelave poglavji klasične geometrije s programi za dinamično geometrijo: geometrija kroga in trikotnika, klasični izreki: Simson, Feuerbach, Cantor, Morley, Napoleon, Apolonij, inverzija, Möbiusove preslikave.

Druge primerne vsebine.

Temeljni literatura in viri
  1. J. Cai, ed.: Compendium for research in mathematics education, Reston (Virginia) : National Council of Teachers of Mathematics, cop. 2017.
  2. T. J. Cooney, E. J. Davis, K. B. Henderson: Dynamics of teaching secondary school mathematics, Boston : Houghton Mifflin, cop. 1975.
  3. B. A. Fusaro, P. C. Kenschaft, eds.: Environmental Mathematics in the Classroom, Washington : The Mathematical Association of America, cop. 2003.
  4. E. A. Gavosto, S. G. Krantz, W. G. McCallum, eds.: Contemporary issues in mathematics education, Cambridge : Cambridge University, cop. 1999.
  5. J. Hadamard: The mathematician's mind : the psychology of invention in the mathematical field, Princeton : Princeton University Press, 1996.
  6. L. Hahn, Complex numbers and geometry, Washington : Mathematical Association of America, cop. 1994.
  7. H. W. Heymann: Why teach mathematics? : a focus on general education, Dordrecht : Kluwer, cop. 2003.
  8. S. G. Krantz: How to Teach Mathematics, 2nd ed., Providence : American mathematical society, cop. 1999.
  9. S. Lang: The beauty of doing mathematics : three public dialogues, New York : Springer, cop. 1985.
  10. J. Mason, L. Burton, K. Stacey: Thinking mathematically, Reading : Addison-Wesley, cop. 1982.
  11. A. Orton: Learning mathematics : issues, theory and classroom practice, 3rd ed. - London : Continuum, 2004.
  12. G. Polya: Induction and analogy in mathematics, 12th print. and 1st Princeton Paperback print. - Princeton : Princeton University Press, 1990
  13. G. Polya: Patterns of plausible inference, 2nd ed. - Princeton (New Jersey) : Princeton University Press, 1968.
  14. O. Skovsmose: Towards a philosophy of critical mathematics education, Dordrecht : Kluwer, cop. 1994.
  15. P. Straffin, ed.: Applications of calculus : a project of the Associated Colleges of the Midwest and the Great Lakes Colleges Association, [Washington, DC] : Mathematical Association of America, cop. 1999.
  16. J. S. Tanton: Solve this : math activities for students and clubs, Washington : The Mathematical Association of America, cop. 2001.
Cilji in kompetence

Namen predmeta je seznaniti študente s teoretičnimi in praktičnimi vidiki teorij učenja matematike. Predmet je usmerjen v spoznavanje temeljnih izobraževalnih teorij s posebno referenco na poučevanje matematike in praktičnim prikazom tako metod, sodobnih pripomočkov pri poučevanju kot tudi raznolikih matematičnih idej.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje predstavljenih konceptov. Sposobnost uporabe pridobljenega znanja in spretnosti.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, konzultacije, reševanje problemov

Načini ocenjevanja

Pisni izpit (domače naloge), ustni izpit

Reference nosilca

KOBAL, Damjan. The Power of Geometry in the Concept of Proof, Workshop, 13th International Congress on Mathematical Education, ICME-13, Hamburg, July 24-31, 2016.
KOBAL, Damjan. Technology and Simple Math Ideas Inspire Teaching, Workshop at 12th International Congress on Mathematics Education , Seoul, Koreja, 2012
KOBAL, Damjan, et al.. Integrating Algebra and Geometry with Complex Numbers, International Seminar in Mathematics Education, Park City Math Institute ~ Institute for Advanced Study, Park City, ZDA, 2011.