Vpis v letnik.
Uspešno zaključen študij na prvi stopnji smeri Izobraževalna fizika ali drug ekvivalenten študij.
Metodični praktikum
Rokovanje in izvajanje osnovnih in naprednejših šolskih poskusov iz poglavij, ki sodijo v učni načrt fizike za gimnazije.
Načrtovanje in izdelava preprostih poskusov za aktivni pouk fizike.
Računalniško vodene meritve: poznavanje sodobne opreme, obdelava in prikaz izmerkov, načrtovanje in izvedba poskusov ter integracija v aktivni pouk.
Osnove digitalne fotografije (vključno z videom in hitrim zajemo sličic) in digitalne obdelave zvoka; načrtovanje in izvedba poskusov na podlagi digitalne obdelave fotografij, video in avdio posnetkov.
Uporaba sodobne multimedijske opreme, računalniških simulacij, IKT in izbrane didaktične programske opreme pri pouku fizike.
Članki o izdelavi in uporabi sodobne didaktične opreme za pouk fizike, predvsem v revijah:
Tuje revije/Forign journals:
European Journal of Physics
American Journal of Physics
Physics Education
The Physics Teacher
Domače revije/Domestic journals:
Fizika v šoli
Viri/Resources:
Etkina E, Gentile M, Van Heuvelen A, College Physics, Pearson, 2014.
PLANINŠIČ, Gorazd. Didaktika fizike : aktivno učenje ob poskusih. 1, Mehanika in termodinamika, (Matematika - fizika, 47). 1. ponatis. Ljubljana: DMFA - založništvo, 2011. 216 str.
Spletne strani/Web pages
PHET računalniške simulacije/computer simulations (https://phet.colorado.edu/)
PIRA Physics Demonstration Bibliography (http://physicslearning.colorado.edu/PIRA/pira.asp)
Cilji: Študenti bodo spoznali sodobno opremo za pouk fizike in znali z njo rokovati. Sposobni bodo samostojno načrtovati in izvajati didaktične poskuse in jih produktivno uporabiti v aktivnem pouku fizike.
Kompetence:
Sposobnost uporabe sodobne didaktične opreme vključno z IKT in integracija le te v aktivni pouk.
Sposobnost presoje o tem kakšna oprema in kateri poskus so ustrezni za določen način, obliko in zahtevnost pouka fizike.
Znanje in razumevanje: S samostojnim eksperimentalnim delom študenti poglobijo pridobljeno znanje fizike in pridobijo izkušnje za eksperimentalno delo. Študentje se naučijo vključevati poskuse in drugo opremo v pouk in samostojno načrtovati in izdelati preproste poskuse za aktivni pouk.
Uporaba: Uporaba šolske eksperimentalne opreme in IKT za izboljšanje kvalitete pouka fizike.
Refleksija: Kritično vrednotenje poskusov in druge šolske opreme s stališča didaktične primernosti in učinkovitosti.
Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en predmet: Uporaba računalniško vodenih merilnih instrumentov, multimedijske opreme in IKT pri pouku naravoslovnih predmetov. Sposobnost dela v timu.
Uvodno predavanje in razprava. Skupinsko in individualno eksperimentalno delo.
Ocenjuje se izvedba poskusov, integracija poskusov v pripravo učne ure, razumevanje problematike in obdelava rezultatov.
(ocene: 5 (negativno), 6-10 (pozitivno), ob upoštevanju Statuta UL)
prof. dr. Gprazd Planinšič:
1. PLANINŠIČ, Gorazd. Project laboratory for first-year students. Eur. J. Phys., 2007, 28, pp S71-S82.
2. POKLINEK ČANČULA, Maja, PLANINŠIČ, Gorazd, ETKINA, Eugenia. Analyzing patterns in experts' approaches to solving experimental problems, Am. J. Phys., 2015, vol. 83, no. 4, p 366-374.
3. PLANINŠIČ, Gorazd, ETKINA, Eugenia. Light-emitting diodes : learning new physics. The Physics teacher, ISSN 0031-921X, 2015, vol. 53, no. 4, str. 210-216, ilustr. http://scitation.aip.org/content/aapt/journal/tpt/53/4/10.1119/1.4914558. [COBISS-SI-ID 2802788]
doc. dr. Aleš Mohorič:
1. MOHORIČ, Aleš, PODOBNIK, Tomaž. Navodila za Fizikalni praktikum pri predmetu Uvod v fiziko. Ljubljana: Fakulteta za matematiko in fiziko, Oddelek za fiziko, 2010-. 33 str. [COBISS-SI-ID 2216548]
2. MOHORIČ, Aleš (avtor, fotograf), BABIČ, Vito (avtor, fotograf). Fizika 3 : učbenik za fiziko v 3. letniku gimnazij in štiriletnih strokovnih šol. 2. ponatis. Ljubljana: Mladinska knjiga, 2017. 212 str., ilustr. 1 optični disk (CD-ROM), barve, zvok. ISBN 978-961-01-2653-9. [COBISS-SI-ID 290882560]